.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور ۹۵۰ مگاوات پروانه نیروگاه برق در مازندران و گلستان
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: تاکنون ۹۵۰ مگاوات پروانه برای واحدهای نیروگاهی صادر و ۱۰۷ مگاوات واحد نیروگاهی بهره برداری شده است.

به گزارش شمال نیوز، حسین افضلی صبح چهارشنبه در نشست خبری مدیران صنعت برق مازندارن بابیان اینکه ۳۰ درصد تاسیسات برق در گلستان و مابقی در مازندران واقع شده است گفت: همچنین ۳۰ درصد مصرف برق در گلستان و بقیه در مازندران است.

وی با اشاره به اشتغال ۱۲۰ نفر در نیروگاههای استان گفت: تا پایان سال جاری ۱۱۲ مگاوات نیروگاهی در استان بهره برداری می شود و برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد و تاکنون ۹۵۰ مگاوات پروانه صادر شده است.

افضلی یادآور شد: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون کیلوات ساعت انرژی به ارزش ۲۹ میلیارد تومان در نیروگاه ها تولید شد

وی بابیان اینکه ۳۳ پروژه برق منطقه در دست اقدام است گفت:۲۲ پروژه در بخش ایستگاه‌ها و ۱۱ پروژه در بخش تولید است.

افضلی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در ۱۸ مردادماه سال قبل به بیش از چهار هزار و ۱۱۳ مگاوات رسیده بود اظهار داشت: از این میزان هزار و۱۰۰ مگاوات در گلستان ثبت‌شده بود.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید برق در استان سه هزار و ۳۷۰ مگاوات برق است و به دلیل افزایش دمای هوا در استان میزان مصرف افزایش می‌یابد.

افضلی با اظهار اینکه نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی نوشهر امسال وارد مدار می‌شود گفت: بخش گاز نیروگاه با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات برق وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه مازندران و گلستان تصریح کرد:نیروگاه‌های مقیاس کوچک ازجمله طرح‌هایی که در استان در دست اجرا است و خوشبختانه ۹۹ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های کوچک وارد مدار می‌شود.

افضلی یادآور شد: تنگناهای مالی مانع اجرای پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای شده است و براین اساس پروژه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند تا برای تأمین برق مستمر در استان برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران، رشد مصرف برق را ازجمله دغدغه‌ها برشمرد و گفت: میزان رشد مصرف برق نسبت به متوسط کشوری دو تا سه برابر است و این امر سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

وی گفت: میزان مصرف برق در مازندران و گلستان سال قبل ۹.۵ درصد رشد داشت و این میزان در کشور حدود ۵ درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز میزان مصرف ۶.۸ دهم درصد رشد داشته باشد و به چهار هزار و ۹۳۹ مگاوات برسد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.