.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمی‌توان دور دریا را دیوار کشید/کاهش غریق نیازمند همکاری مردم است
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه نصب پرچم‌های سلامت در دریای مازندران کار ارزشمندی است، گفت: با این حال نمی‌توان دریا را دیوارکشی کرد که اینجا سالم یا ناسالم است.

به گزارش شمال نیوز،عیسی قاسمی طوسی امروز درباره وضعیت طرح‌های دریای مازندران اظهار کرد: طرح‌های دریا از ابتدای خرداد ماه امسال در مازندران فعال شده و همچنان بازدیدها و بررسی‌های ما برای رفع نواقص ادامه دارد تا برای تابستان آماده شود.

وی با اشاره به اینکه نصب پرچم‌های سلامت در دریای مازندران کار ارزشمندی است، افزود: با این حال نمی‌توان دریا را دیوارکشی کرد که اینجا سالم یا ناسالم است، به‌دلیل بحث پساب‌های صنعتی و فاضلاب‌های خانگی نیاز داریم عزم ملی و استانی در این زمینه اتفاق بیفتد تا شاهد مشکلات این چنینی نباشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه باید آلودگی‌هایی که در دریا به وجود می‌آید را مدیریت کرد، افزود: دریا به‌صورت یکپارچه است برای جلوگیری از آلودگی بیشتر طرح‌هایی که در مصب رودخانه بودند با رایزنی‌هایی انجام شده به برخی از این طرح‌ها عدم فعالیت دادیم تا برای سلامت مردم خطرآفرین نباشند.

طوسی به غرق شدن چهار نفر غریق از ابتدای طرح‌های دریا در دریای مازندران، اضافه کرد: از این تعداد پیکر یک تن برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده و یک تن نیز با قایق وارد دریا شده و در عمق 6 متری قصد شنا داشته که در این مکان ناجی غریق نداریم با این احتساب تاکنون دو نفر در دریای مازندران غرق شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد کاهش داشت.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تمهیدات اندیشیده شده در طرح‌های برای رفاه حال مردم است، بیان کرد: نقاط ضعف، تنگناها و نواقص را بررسی کردیم تا مسافرانی که وارد دریای مازندران می‌شوند با خاطره خوش استان ما را ترک کنند و بتوانند از این ظرفیت خدادادی به نحو احسن بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: مردم باید بدانند ما دوستدار آنان هستیم و باید احساس کنند که ما مراقب‌شان هستیم ولی با این وجود برخی از افراد در برابر تذکرات ناجیان واکنش نشان داده و به آن توجهی نمی‌کنند در حالی‌که باید بدانند ناجیان غریق در گرمای طاقت‌فرسا تلاش می‌کنند که آنان خاطره خوشی را از سفر به دریا تجربه کنند.

طوسی با اشاره به اینکه آموزش ناجیان غریق نیز در دستور کار قرار دارد تا آثار خوب و مثبتی به همراه داشته باشد، تصریح کرد: توصیه ما این است افراد با توجه به توصیه‌ها و همچنین با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست در مازندران غریقی نداشته باشیم و بتوانیم روند کاهش غریقی که از سال‌های گذشته داشتیم را امسال بتوانیم ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز طرح دریا که اول خردادماه بوده تا ساعت 20 روز دوشنبه 28 خرداد ماه امسال یک‌هزار و 488 نفر حادثه دیدند، گفت: همچنین 321 نفر از خطر غرق شدن نجات یافتند که از این تعداد یک‌هزار و 63 نفر به‌صورت حضوری و درمان سرپایی و 9 مورد نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.484 seconds.