.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راهکارهایی جهت افزایش اشتها
مصرف گیاهان و مکمل‌های افزایش‌دهنده‌ی طبیعی اشتها نظیر زنجبیل، گل میخک، سیر، چای سبز، هل و فلفل سبز می‌تواند در افزایش اشتها کمک کننده باشد.

به گزارش شمال نیوز، مهم‌ترین و البته تأثیرگذارترین راه در افزایش اشتها داشتن برنامه زمانی تعیین شده‌ای برای غذا خوردن است. شما حتماً باید از کارهایی نظیر گرسنه ماندن برای مدت زیاد، مثلاً به بهانه افزایش اشتها برای وعده غذایی بعدی و پرخوری و یا نداشتن وقت برای غذا خوردن خودداری کنید.

خانم جوانی هستم که اشتهایی به خوردن ندارم و برای افزایش وزن، دکتر به من قرص سیپروهپتادین دادند. میخواستم نظرتون رو بدونم که آیا عوارض زیادی دارد یا خیر؟


این دارو از رایج ترین داروهای افزایش دهنده ی اشتهاست. اگر اشتهایتان خیلی کم است مصرف یک دوره ی آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد. شاید افزایش اشتهای حاصل از آن موجب شود تا با خوردن مواد غذایی مفید کمبودهای بدنتان جبران شده و اشتهای از دست رفته تان را باز یابید.

 

اگر از اشتها آورهای طبیعی هم بخواهید استفاده کنید موارد زیر برایتان مناسب است:

- مقداری زنجبیل تازه را ریز ریز کنید. مقداری آب لیمو ترش و نمک به آن اضافه کنید و آن را بجوید.

- مقدار هل و دارچین و برگ بوی خشک را له کنید و به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را بخورید.

- پودر فلفل سیاه، پودر زنجبیل خشک و شکر را با عسل مخلوط کنید و به صورت گلوله در آورید. برای مدتی این مخلوط را در دهان نگه دارید که بی اشتهایی شما را تسکین خواهد داد.

- انار بخورید که می توانید نمک و فلفل سیاه هم به آن اضافه کنید.

- مقداری نمک و پودر زیره سبز را روی آناناس بریزید و آن را بخورید.

 

علاوه بر این ها باید نکاتی را هم رعایت نمایید:

۱. مهم‌ترین و البته تأثیرگذارترین راه در افزایش اشتها داشتن برنامه زمانی تعیین شده‌ای برای غذا خوردن است. شما حتماً باید از کارهایی نظیر گرسنه ماندن برای مدت زیاد، مثلاً به بهانه افزایش اشتها برای وعده غذایی بعدی و پرخوری و یا نداشتن وقت برای غذا خوردن خودداری کنید.

۲. وعده‌های غذایی کوچک و مکرر را به جای وعده غذایی بزرگ و پرحجم مصرف کنید. این کار باعث افزایش اشتها در شما خواهد شد چرا که به مرور زمان معده شما برای حجم‌های بیشتر آماده خواهد شد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که تعداد لقمه‌های غذاهای خود را به مرور و طی وعده‌های مکرر یکی‌یکی افزایش دهید.

۳. به گفته‌ی بسیاری از متخصصان تغذیه، وارد کردن غذاهای پروتئینی به رژیم غذایی روزانه می‌تواند باعث افزایش اشتها در فرد شود.

۴. فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش اشتها توجه به کالری دریافتی است. از این رو مصرف غذاهای پرکالری و بدون ارزش غذایی نظیر فست‌فودها و میان وعده‌های چرب و شور علاوه بر کاهش اشتها، کمبود مواد ریزمغذی را نیز ایجاد می‌کنند.

۵. مصرف گیاهان و مکمل‌های افزایش‌دهنده‌ی طبیعی اشتها نظیر زنجبیل، گل میخک، سیر، چای سبز، هل و فلفل سبز می‌تواند در افزایش اشتها کمک کننده باشد. گل گاوزبان و عرق بیدمشک نیز می‌توانند در افزایش اشتها موثر باشند.

۶. اقدام اشتباه دیگری که بسیاری از افراد انجام می‌دهند مصرف مقادیر بالای مایعات در میان ‌وعده‌های غذایی و مخصوصاً همراه غذا است. در نتیجه‌ی این عادت غلط فرد بعد از دریافت حجم کمی از غذا احساس پُری و بی‌اشتهایی می‌کنند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از مصرف هرگونه نوشیدنی قبل از اتمام وعده غذایی خودداری کنید. سعی کنید نیم ساعت تا ۱ ساعت قبل از وعده غذایی چای، آب‌میوه و نوشیدنی‌های دیگر، سبزی و سالاد و غذاهای پر فیبر مصرف نکنید.

۷. ورزش مناسب و کافی راهکار مناسبی در افزایش اشتها و البته هضم و جذب است. ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری، آهسته دویدن و راه رفتن بهترین ورزش‌ها برای این منظور هستند.

منبع: تبیان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.