.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هیوندا و مزدا هم از ایران رفتنی شدند

شمال نیوز: به گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، دو شرکت خودروسازی مزدا و هیوندای به دلیل تحریم‌های آمریکا، قرارداد‌های خود را با ایران لغو کرده‌اند.

ولی ملکی به خبرگزاری خانه ملت گفته "این تولیدکنندگان در صحبت‌های خود مطرح می‌کردند که چندین برابر منافعی که در ایران دارند در آمریکا دارند و آن را فدا نمی‌کنند. "

"گروه بهمن" ارایه دهنده محصولات و خدمات مزدای ژاپن و هیوندای کره جنوبی در ایران است. آقای ملکلی می‌گوید این خودروساز ایرانی، خودروی چینی هاوال را جایگزین مزدا کرده است.

آقای ملکی گفته است: "شرکت‌های خارجی که با ایران طرف قرارداد بودند قبل از برجام نیز در زمان تحریم ایران را ترک کردند و یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کردند و از همکاری خودداری نمودند. "

لغو قرارداد مزدا و هیوندای با ایران در حالی اعلام شده که پیشتر گروه خودروسازی فرانسوی پی‌اس‌ای (مجموعه‌ای که قبلا نامش پژو-سیتروئن بود) گفته بود که برای پرهیز از تحریم‌های آمریکا، فعالیتش را در ایران تعلیق می‌کند.

پس از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و بازگرداندن تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران و شرکای اقتصادی آن، در هفته‌های اخیر چندین شرکت‌های اروپایی اعلام کردند که فعالیت‌هایشان را در ایران تعلیق می‌کنند تا مشمول تحریم‌های آمریکا نشوند.

شرکت پی‌اس‌ای (پژو-سیتروئن سابق) و رقیب فرانسوی‌شان شرکت رنو بعد از توافق هسته‌ای قرارداد‌های تازه‌ای با ایران بستند که بزرگ‌تر از همکاری‌های آن‌ها قبل از تحریم‌های سنگین دهه اخیر بود. قرارداد‌های پی‌اس‌ای در ایران به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.898 seconds.