.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۵۹۱ روستای مازندران تحت پوشش آبفار است
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: از دو هزار و ۴۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هزار و ۵۹۱ روستا تحت پوشش این شرکت هستند.

به گزارش شمال نیوز،مجید عبداللهی بابیان اینکه بر اساس سرشماری ۴۲.۳ درصد جمعیت استان در روستا زندگی می‌کنند، گفت: دو هزار و ۴۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که این تعداد هزار و ۵۹۱ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی مازندران است.

عبدالهی به شاخص بهره‌مندی آب شرب اشاره کرد و افزود: شاخص بهره‌مندی ما از ۶۸.۷۲ در سال ۹۲ به ۷۵.۹۶ درصد در سال گذشته رسیده است که به متوسط کشوری نزدیک هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به پراکندگی روستاهای استان، بیان کرد: ۵۷۵ حلقه چاه، یک هزار و ۴۰۶ دهنه چشمه، ۱۵ هزار و ۱۳ شبکه توزیع آب، ۳۷۱ ایستگاه پمپاژ آب در مدار، هفت آزمایشگاه میکروبی، شش آزمایشگاه فیزیکی شیمیایی و یک آزمایشگاه سیار در روستاهای استان وجود دارد.

وی تعداد انشعاب نصب‌شده در سال گذشته را۴۱۷ هزار و ۱۷۶ فقره دانست و اذعان کرد: در چهار سال گذشته ۴۹۶ روستا از آب شرب بهره‌مند شدند.

عبدالهی به پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و افزود: ۲۵۲ پروژه نیمه‌تمام در سال ۹۲ داشتیم که ۱۶۰ پروژه تا سال ۹۵ به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر ۴۳۲ پروژه نیمه‌تمام داریم که ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز است.

وی بابیان اینکه ۲۳۱ روستا در دو سال گذشته از نعمت آب شرب برخوردار شدند، گفت: برای تأمین آب شرب این مناطق ۲۲ هزار و ۳۹۰ مترمکعب مخزن، ۳۱ حلقه چاه حفر و ۷۳ ایستگاه پمپاژ آب انجام‌شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران بابیان اینکه برای تصفیه آب شرب ۱۵۰۰ تومان برای هر مترمکعب هزینه می‌شود، افزود: برای هر مترمکعب آب بهداشتی و تصفیه‌شده ۲۰۰ تومان از مردم دریافت می‌کنیم که به‌طور تقریبی هر لیتر آب ۱ ریال است که بسیار پایین است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.276 seconds.