.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ویتامین C می‌تواند کلر را در آب خنثی کند
البته این بدان معنا نیست که شما با اضافه کردن ویتامین C به آب آشامیدنی می‌تواند یک نوشیدنی کاملاً امن و سالم داشته باشید.

به گزارش شمال نیوز، قرار گرفتن در معرض کلر می‌تواند موجب آسیب رسانی به شریان‌ها و همچنین ضعف در سیستم ایمنی بدن و بلع آن می‌تواند سبب بروز استرس اکسیداتیو در سلول‌ها و نابودی اسیدهای چرب شود که موجب وخامت در سلامت قلبی خواهد بود.

با این حال تحقیقات نشان داده راه‌هایی طبیعی و مؤثر برای خنثی سازی خطرات کلر وجود دارد. با ما همراه باشید.

با توجه به اینکه هنوز هم بسیاری از مردم از کلر به عنوان ماده‌ی ضدعفونی کننده‌ی آب استفاده می‌کنند، اما متأسفانه بسیاری از این افراد نمی‌دانند که در تحقیقات علمی، کلر به عنوان یک ماده‌ی شیمیایی سمی شناخته شده است. قرار گرفتن در معرض کلر می‌تواند موجب آسیب رسانی به شریان‌ها و همچنین ضعف در سیستم ایمنی بدن شود. علاوه بر این، بلع کلر می‌تواند سبب بروز استرس اکسیداتیو در سلول‌ها و نابودی اسیدهای چرب شود که موجب وخامت در سلامت قلبی خواهد بود. با این حال تحقیقات نشان داده است که راه‌هایی طبیعی و مؤثر برای خنثی سازی خطرات کلر وجود دارد.

قرارگیری در معرض کلر و اثرات ویتامین C
اسیدوزیس (فساد خون) یکی از خطرات دیگری است که با کلر در ارتباط است. اسیدوزیس زمانی رخ می‌دهد که یک ماده‌ی سمی شیمیایی اکسیژن سلول‌ها را سرکوب کند. اسیدوزیس همچنین می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان در کنار سایر بیماری‌های دژنراتیو شود.

علاوه بر استفاده از استخرها، استفاده از آب شیرین نیز می‌تواند شما را در معرض کلر قرار دهد. حال با توجه به اینکه آب‌های شیرین می‌توانند فیلتر شوند، افرادی که برای شنا از استخراستفاده می‌کنند می‌توانند در معرض کلر قرار گیرند. باید توجه داشت که کلر تنها از راه پوست وارد بدن انسان نمی‌شود، بلکه می‌تواند در هوای اطراف استخر نیز وارد شده و با تنفس وارد بدن افراد شود. این حالت می‌تواند برای افرادی که در محیط استخر وجود دارند و حتی در هنگام استحمام نیز وارد بدن انسان شود.


در طول زمستان، قرار گرفتن در معرض کلر می‌تواند سبب بروز بیماری‌های تنفسی شود، خصوصاً در خانواده‌هایی که از دستگاه‌های مرطوب کننده (بخور) استفاده می‌کنند. هنگامی که این مرطوب کننده‌ها آب را در فضا پخش می‌کنند، می‌توانند کلر را نیز بدین وسیله وارد هوای منزل کنند. با این حال و علی‌رغم تمامی خطرات بهداشتی، کلر به عنوان یک استریل کننده‌ی آب و محصولات مختلف در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی اگر این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که کلر می‌تواند سبب از بین رفتن باکتری‌ها، انگل‌های میکروسکوپی و بیماری‌های منتقل شونده از طریق آب (همانند وبا) شود، باز هم نمی‌توان این مطلب را فراموش کرد که این ماده سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی - عروقی می‌شود، زیرا یک ماده‌ی شیمیایی سمی به حساب می‌آید.


مضرات کلرزنی ابتدا در دهه ۵۰ میلادی کشف شد. در طی جنگ داخلی کره، سربازانی که از قرص کلر در قمقمه‌هایشان استفاده می‌کردند، گسترش میزان وخامت بیماری‌های قلبی و عروقی در آن‌ها دیده شد، به نحوی که بسیاری از این سربازان در طول ده سال بعد بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست دادند.


تمامی این مضرات در حالی است که می‌توان با استفاده از یک روش مؤثر، مواد شیمیایی سمی کلر را خنثی کرده و یا از بین برد و آن راه‌حل مؤثر، استفاده از اسید آسکوربیک یا ویتامین C است. البته عکس این قضیه نیز صادق است و کلر نیز می‌تواند سبب خنثی سازی و یا نابودی ویتامین C در بدن شود و این در صورتی اتفاق می‌افتد که میزان کلر بیش از ویتامین C باشد.


یک گرم ویتامین C می‌تواند ۱۰۰ گالن آب دارای غلظت یک الی چهار بخش در میلیون (PPM) کلر را خنثی کند.


البته این بدان معنا نیست که شما با اضافه کردن ویتامین C به آب آشامیدنی می‌تواند یک نوشیدنی کاملاً امن و سالم داشته باشید. آب آشامیدنی که ما استفاده می‌کنیم می‌تواند اجزایی همانند فلوراید، فلزات سنگین، سموم شیمیایی و برخی مواد دارویی را نیز دارا باشد. هنگامی که کلر با ترکیبات آلی آب واکنش می‌دهد، ماده‌ای به نام THMs تولید می‌کند که به عنوان یکی از آلاینده‌های محیطی شناخته شده به حساب می‌آید و البته هنوز معلوم نیست که آیا ویتامین C قدرت خنثی سازی THMs را دارد یا نه. گذشته از رایزنی‌ها برای برنامه‌های تصفیه آب و مدیریت استخرها، استفاده از ویتامین C می‌تواند به خنثی سازی اثرات کلر کمک فراوانی کند.

منابع غنی و طبیعی ویتامین C
در اینجا به برخی از منابع طبیعی ویتامین C که می‌توانند سبب تقویت ایمنی افراد و حفاظت در برابر ترکیبات سمی کلر شوند اشاره خواهد شد:


کلم بروکلی: کلم بروکلی با ۱۳۲ میلی‌گرم ویتامین C یکی از منابع غنی و سرشار این نوع ویتامین به شمار می‌آید.


فلفل قرمز چینی: نصف فنجان از فلفل خرد شده (دسر فلفل) می‌تواند حاوی ۱۰۷.۸ میلی‌گرم از ویتامین C باشد.


کلم: کلم حاوی دو برابر مقدار استفاده‌ی روزانه از ویتامین A و هفت برابر میزان پیشنهادی مصرف روزانه ویتامین K می‌باشد. علاوه بر این‌ها، یک فنجان از کلم می‌تواند حاوی ۸۰.۴ میلی‌گرم ویتامین C باشد.


انبه: انبه حاوی حداقل ۱۲۲.۳ میلی‌گرم ویتامین C است. علاوه بر این دارای ویتامین A نیز می‌باشد که می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین بهبود سلامت چشم شود.


پاپایا: از پاپایا می‌توان برای روشن شدن پوست، پاک کردن سینوس‌ها و تقویت استخوان استفاده کرد. یک فنجان پاپایا حاوی ۸۸.۳ میلی‌گرم ویتامین C است.


فلفل قرمز: یک فنجان فلفل قرمز حداقل سه برابر بیشتر از نوع نارنجی آن از ویتامین C برخوردار است (۱۹۰ میلی‌گرم).


توت فرنگی: یک فنجان توت فرنگی حاوی ۸۴.۷ میلی‌گرم از ویتامین C همراه با فولات و سایر ترکیبات مفید و ضروری است که برای سلامت قلب لازم و حیاتی هستند.

منبع: تبیان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.