.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طوسی:حضور بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی مازندران باید ارتقا یابد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به انتصاب صمدی به عنوان معاون اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: حضور بانوان توانمند مازندرانی در پست‌های مدیریتی استان باید ارتقا یابد.

به گزارش شمال نیوز،سمیه طوسی ارتقا وضع موجود مدیریتی بانوان و جذب بیشتر آنان در عرصه مدیریتی و فراهم کردن مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف را از برنامه‌های پیش روی این اداره کل برشمرد و اظهار کرد: این مسأله که عنوان شود زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و باید نقش آنها را ارتقا دهیم کافی نیست، بلکه باید برای ارتقا و تعیین سهم مدیریتی زنان تلاش عملی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داد که بانوان در پذیرش مسؤولیت‌ها در بیشتر حوزه‌ها دقیق‌تر، قوی‌تر و سالم‌تر عمل کردند و باید در کنار انتصاب‌ها پایداری و تداوم حضور آنها تثبیت شود، خاطر نشان کرد: باید برای ارتقا نقش مدیریتی بانوان ظرفیت‌سازی هم صورت گیرد و فقط هم به نقل و انتقالات اکتفا نشود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه اعتقاد راسخ و عمیقی برای افزایش سهم‌بری بانوان در حوزه مدیریتی دارم و برنامه مدونی در این زمینه تدوین شده است، افزود: بانوان زیادی در استان با کارنامه موفق در عرصه مختلف را سراغ داریم که توانستند در کنار پذیرش مسؤولیت نقش اثرگذاری نیز داشته باشند.

عضو کمیته اصلی انتصابات در مازندران با اشاره به اینکه از دو ماه گذشته لیستی از بانوان در سطح دستگاه‌های اجرایی، مدیران ستادی و فرمانداری‌ها تهیه شده، بانوانی که هم خودشان تمایل در پست‌های مدیریتی و هم توانمندی لازم را دارند، شناسایی شدند، گفت: انتظار داشتیم این انتصابات زودتر محقق می‌شد و تسریع بهتری داده می‌شد و خیلی زودتر این خانم ها در چرخه مدیریتی قرار می‌گرفتند.

طوسی با بیان اینکه هنوز در حوزه فرمانداری‌ها انتصابی صورت نگرفته است، اضافه کرد: باید این جایگاه ارتقا یابد و در کنار آن انتظارم از بانوانی که خواهان و در عین حال قابلیت پذیرش مسؤولیت‌های مدیریتی را دارند این هستند باید خودشان تلاش کنند و توانمندی خودشان را به منصه ظهور بگذارند تا هم مقاومت‌های سنتی در بخش انتصاب زنان در حوزه مدیریتی وجود دارد شکسته شود و هم راه را برای رسیدن به این جایگاه برای سایر بانوان فراهم کنند.

وی درباره نظر استاندار مازندران در بخش ارتقا جایگاه زنان در حوزه مدیریتی نیز گفت: استاندار مازندران در این زمینه دیدگاه مثبتی دارند و همراهی‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است تا به بهتر دیده شدن و اثرگذاری بهتر آنان در جامعه کمک شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به تصویب 30 طرح و لایحه در مورد مسائل و موضوعات زنان آن هم تنها در یک دوره از مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تنگ نظری‌های زیادی برای پذیرش زنان در امور مسؤولیت‌ها وجود دارد هر چند به فقط به کمیت انتصاب‌ها معتقد نیستم و باید در کنار تعداد انتصاب‌ها و از تشویق افراطی زنان به مناصب و مشاغل اجتماعی و سیاسی خودداری شود ولی باید به این مسئله نیز توجه شود که هیچ کشوری به توسعه نمی‌رسد مگر زمانی که مناصب مدیریتی سازمان‌ها به تعداد مساوی بین مردان و زنان توزیع شده باشد.

طوسی همچنین با اعلام اینکه زمینه‌سازی برای رفع تبعیض جنسیتی در تربیت و ارتقای کارکنان و کارشناسان بخش دولتی، ایجاد و تقویت شرایط مناسب جهت مشارکت بیشتر زنان در امور اقتصادی، بازنگری قوانین و مقررات موجود و اتخاذ ساز و کارهای مناسب به منظور تأمین و تربیت مربیان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای زن و تشویق و حمایت از سازمان‌های غیردولتی زنان در جهت افزایش مشارکت‌پذیری آنان در جامعه را از برنامه‌های ضروری و کلان برای ارتقا نقش مدیریتی زنان برشمرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.61 seconds.