.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یخکشی :حجم مخازن و سدهای مازندران ۱۰۲۰ میلیون مترمکعب افزایش می یابد
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: با تکمیل طرح های سدسازی، حجم ذخایر سدها و مخازن آب استان هزار و ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

به گزارش شمال نیوز، محمد ابراهیم یخکشی پیش ازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران، به برنامه تدوین آب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹ درصد حجم آبهای سطحی ذخیره می شود و ذخیره مخازن و سدهای استان حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه تدارک دیده شده باید میزان تنظیم و مهار آب را به ۴۲ درصد و هزار و ۸۷۰ میلیون مترمکعب افزایش دهیم و در این راستا چهار سد شامل هراز، گلورد، کسیلن البرز و سیستم انتقال آب چالوس به ظرفیت هزار و ۲۰ میلیون مترمکعب در دست ساخت است.

یخکشی ادامه داد: با بهره برداری از طرح های دردست ساخت، ۲۳ درصد برحجم ذخیره آب های سطحی در استان افزوده می شود و میزان ذخیره آب از ۹ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۱۰ سد در استان نیز در دست مطالعه قرار دارد، بهسازی آب بندان ها را از جمله طرح ها برشمرد و ظرفیت آن را ۳۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح های بهسازی، ظرفیت آب بندان ها باید به ۵۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران، ادامه داد: سدهای لاستیکی در قالب طرح های کوچک در دست اجرا است و در این راستا پنج سد لاستیکی در استان احداث می شود.

وی افزود: در بحث شبکه های آبرسانی، کاهش هدررفت آبهای سطحی هدف اصلی است و در این برنامه، توسعه شبکه های زهکشی از فعالیت های محوری است و در استان ۱۵ هزار هکتار زیر پوشش شبکه های مدرن قرار دارد و افق برنامه ۲۰۰ هزار هکتار است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه شبکه های دردست احداث برای زهکشی اراضی ۱۷۰ هزار هکتار است گفت: مازندران در زمینه آب شرب عقب است و ۹۰ درصد منابع آب از منابع زیرزمینی تامین می شود و در حال حاضر طرح جامع آب و صنعت تهیه شده است.

یخکشی به تصویب طرح جامع آب اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح، سالانه یک و نیم میلیون مترمکعب آب سطحی وارد مدار بهره برداری قرار گرفته است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.