.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش کرایه تاکسی و دردسرهای تهیه پول خرد
فزایش نرخ کرایه تاکسی از 700 به 750 تومان در ساری با توجه به اینکه رند نیست درگیری بین مسافران و رانندگان ایجاد می‌کند هر چند مدیرعامل تاکسی‌رانی ساری در این زمینه می‌گوید؛ با توجه به غیر رند بودن شهروندان گلایه دارند و از سویی دیگر ما هم باید به مردم فکر کنیم و نباید در حق‌شان اجحاف شود.

به گزارش شمال نیوز، در پی افزایش تورم و مشکلات اقتصادی همانند سال‌های گذشته بحث افزایش نرخ کرایه تاکسی مطرح و خیلی زود برخلاف سال گذشته که نیمی از سال طول کشید اعمال شد.

در شرایطی که قیمت تمامی اقلام افزایش یافته افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی نیز نتوانسته اندکی از نگرانی‌های رانندگان تاکسی بکاهد.

رانندگان تاکسی از صبح تا شب تمام کوچه‌ها و خیابان‌های شهر را طی می‌کنند ولی زمانی‌که به پایان شب می‌رسند و می‌خواهند درآمد و هزینه‌های خود را کنار بگذارند می‌بینند چیزی برایشان نمانده، ولی باز به امید صبح دیگر تلاش خود را از سر می‌گیرند و این کار ادامه دارد ....

در این برهه از زمان و با توجه به مشکلات اقتصادی و با نگاه خوشبینانه اگر هر راننده بخواهد در روز 100 مسافر را جابه‌جا کند با احتساب هزینه‌های آنان از جمله سوخت، لاستیک، روغن و سایر در پایان شب باید مبلغی روی آن بگذارد تا بتواند این هزینه‌ها را تأمین کند.

نکته مهم اینکه هر بار که شاهد افزایش نرخ کرایه تاکسی هستیم مردم دادشان در می‌آید و سعی می‌کنند نگرانی را از نگاه‌شان بردارند که امسال نیز با افزایش نرخ کرایه این موضوع تکرار شد.

رضا نادری اظهار کرد: با افزایش نرخ کرایه و به‌ویزه رند نبودن آن با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم، در حال حاضر نرخ کرایه تاکسی از 700 به 750 تومان افزایش یافته که در زمینه پول خرد با مشکل مواجه هستیم.

این شهروند ساروی ادامه داد: امروز 10 هزار تومانی داشتم با زبان روزه به 10 تا راننده تاکسی گفتم و همه اعلام کردند که ما پول خرد نداریم.

وی افزود: موضوع جالب اینکه اگر 50 تومان از پول ما کم باشد رانندگان گذشت ندارند ولی خودشان اگر هزار تومان دهیم آن را رند می‌کنند، ما زحمات رانندگان را نادیده نمی‌گیریم ولی انتظار داریم با توجه به رانندگان تاکسی با پول خرد سرکار دارند همراه داشته باشند تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

رضا کریمی نیز درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی از 700 به 750 تومان، گفت: به‌نظر من این افزایش نرخ باتوجه به افزایش تورم و مشکلات اقتصادی رقمی نیست ولی با توجه به اینکه رند نیست درگیری بین مسافران و رانندگان ایجاد می‌کند.

این شهروند ساروی بیان کرد: مهم‌ترین مشکل رانندگان تاکسی برای جابه‌جایی مسافران بحث ترافیک است که برای جابه‌جایی مسافران ساعات طولانی را باید صرف کنند و از آن طرف باید برای گرفتن مسافر نیز چند دقیقه‌ای منتظر بمانند تحمل همه اینها در کنار تأمین هزینه‌های مربوط به لاستیک، سوخت و سایر واقعا سخت و طاقت‌فرسا است.

وی تصریح کرد: زمانی بحث نرخ کرایه تاکسی به نفع مردم می‌شود که رانندگان دارای سهمیه لاستیک و روغن باشند و در آن صورت به نفع مردم و هم راننده تاکسی خواهد بود.

مدیرعامل تاکسی‌رانی شهرداری ساری اظهار کرد: نرخ کرایه تاکسی بین 12 تا 15 درصد افزایش یافت که با توجه به افزایش لوازم یدکی و هزینه‌ها واقعا ناچیز است.

حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در مرکز مازندران این بوده که نرخ کرایه تاکسی چند سالی افزایش نیافت، افزود: همچنین نرخ کرایه تاکسی برای روستاهایی جدیدی که به شهر الحاق شدند همانند شهر محاسبه شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ کرایه تاکسی در اکثر مسیرهای شهرستان ساری 750 تومان است که با توجه به غیر رند بودن شهروندان گلایه دارند و از سویی دیگر ما هم باید به مردم فکر کنیم و نباید در حق‌شان اجحاف شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری ساری ادامه داد: برنامه‌ریزی ما برای سال آینده این است که نرخ کرایه تاکسی به سمت واقعی پیش رود و براساس ترافیک و کیلومتر محاسبه شود.

فضل‌الله‌نژاد اظهار کرد: نرخ کرایه برای شب باتوجه به اینکه راننده باید یک طرف مسیر را خالی برگردد براساس مصوبه شورا برای 6 ماهه نخست سال ساعت 22 و برای 6 ماهه دوم سال ساعت 21 به بعد با افزایش 40 درصدی محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه رانندگی تاکسی شغل پردردسری است، افزود: سال گذشته افزایش نرخ کرایه بهمن 95 مصوب شد ولی تا اجرایی شود به مهر کشیده شد که امسال بارتوجه به افزایش هزینه‌ها نرخ کرایه بالا رفت که با توجه به هزینه‌ها می‌بینیم که رقمی نیست.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری ساری اضافه کرد: اگر رانندگان در روز 100 مسافر را جابه‌جا کنند می‌بینیم در پایان ماه حدود 400 هزار تومان برایش بماند که با توجه به افزایش تورم زندگی کردن و تأمین معاش با چنین مبلغی واقعا دشوار است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.259 seconds.