.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران میزبان ۳۰۷ شهید گمنام است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، شمار شهدای گمنام آرام گرفته در ۷۵ یادمان استان را ۳۰۷ شهید اعلام کرد.

به گزارش شمال نیوز، سردار عبدالله ملکی صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان با اشاره به تشکیل ۱۶ جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در استان اظهار داشت: فاز اول پارک موزه دفاع مقدس استان بهمن‌ماه سال قبل افتتاح‌شده است.

وی افزود: در اسفندماه سال قبل سه شهید گمنام و خوش‌نام در نوشهر و دو شهید نیز در هفت‌تپه خوزستان و یادمان مازندران خاکسپاری شده است.

وی با اشاره به واگذاری ۱۵ هکتار در منطقه هفت‌تپه به مازندران برای ایجاد یادمان هفت‌تپه گفت: مردم مازندران خاطرات زیادی از منطقه هفت‌تپه دارند و در این راستا دو شهید گمنام در آن خاک‌سپاری شده ده است.

سردار ملکی به راهیان نور اشاره و اضافه کرد و گفت: در ایام عید بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم استان به مناطق عملیاتی اعزام‌شده‌اند و درمجموع بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم استان در سال قبل به راهیان نور اعزام شدند.

وی از ابلاغ سند رسمی راهیان نور در استان خبر داد و گفت: در این سند وظایف دستگاه‌ها مشخص‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از رونمایی کتاب نقش لشکر ۳۰ در دفاع مقدس خبر داد و گفت: همایش مسئولان حفظ آثار در مشهد مقدس از دیگر اقدامات شورای هماهنگی به شمار می‌رود.

سردار ملکی بابیان اینکه در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دارای دفتر است گفت: همکاری خوبی دستگاه‌های مختلف با این دفاتر دارند.

وی برپایی همایش اردیبهشت خان طومان را از دیگر برنامه‌های اجراشده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این همایش رزمواره خان طومان به نمایش گذاشته‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تشکیل ۷۵ هیئت‌امنای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و شمار شهدای گمنام را ۳۰۷ شهید در ۷۵ یادمان اعلام کرد.

سردار ملکی، حمایت از تولید سه مستند ازجمله حماسه جنگل آمل را ازجمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: نیاز است نقش مازندران در دوران دفاع مقدس در قالب فیلم سینمایی به نمایش گذاشته شود و قرار بود فیلمی با محوریت شهید طوسی ساخته شود که متأسفانه بودجه موردنیاز تأمین نشد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مصوبات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اجرا شده است گفت: مابقی مصوبات در دست اجرا است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.267 seconds.