.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت‌الله علی معلمی :منشأ پدید آمدن اندیشه انقلاب قرآن است
امام جمعه قائم‌شهر گفت: منشأ پدید آمدن اندیشه انقلاب، قرآن است و اگر امام راحل، رهبر انقلاب شد دلیلش آن بود که قرآن آموخته ممتاز بود و اندیشه ناب اسلامی را از قرآن آموختند.

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله علی معلمی در نخستین نشست هم‌اندیشی ارتقاء سطح رسانه با محوریت قرآن و عترت با بیان اینکه هرکسی به اندازه تمکن، فرصت و مقدوراتش موظف است تا فرهنگ قرآنی را ترویج کند، اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید قرآن را جدی بگیریم.

وی افزود: در سایه پیروزی انقلاب رویکرد دولت و ملت، ملت و دولت نسبت به مسائل دینی و ارزشی به ویژه قرآن، رویکرد خوبی است، گرچه گله داریم ولی نسبت به گذشته می‌بینیم از کجا به کجا رسیدیم ولی نباید به همین اندازه قانع باشیم.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: منشأ پدید آمدن اندیشه انقلاب، قرآن است و اگر امام راحل، رهبر انقلاب شد دلیلش آن بود که قرآن آموخته ممتاز بود و اندیشه ناب اسلامی را از قرآن آموختند.

معلمی با بیان اینکه نباید این جور باشد یک عده چون قرآن‌خوان هستند وظیفه دارند ماه رمضان قرآن بخوانند، اظهار کرد: قرآن برای همه است و باید دستگاه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌‌ای آموزش و یادگیری قرآن را در جامعه جا بی‌اندازند چراکه برای فرد مسلمان نقص است که قرآن نیاموخته باشد و اگر یاد نگرفت باید در مسیر آموختن قرآن باشد چراکه آموزش دیدن و آموزش دادن بسیار منزلت دارد.

وی در پایان گفت: حرف‌های خوبی در این نشست گفته شد و باید بازخوانی شود چراکه باید قرآن برای همه اقشار و سنین فراگیر شود و صدا و سیما می‌تواند بانی شود و در این زمینه برنامه بسازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه ذات برگزاری این نشست‌ها قطعاً اثر گذار است، اظهار کرد: حلقه مفقوده در عمده فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی ما از آموزه‌های قرآنی است که باید با دقت کار شود.

احد جاودانی افزود: باید با محوریت آموزه‌های دینی و قرآنی و زندگی ائمه‌اطهار برنامه‌ریزی کنیم تا مؤفقیت دنیا و آخرت را در پیش داشته باشیم.

وی در پایان گفت: به یک تعامل و هم‌فکری نیاز داریم تا راه حل ارائه دهیم و راه حل پیدا کنیم و هم مؤسسات قرآنی در اجرای سیاست‌های قرانی نظام و هم رسانه در انتشار و تولید رسانه گام بردارند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.