.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش عربستان به امکان تجهیز قطر به اس-۴۰۰
روزنامه فرانسوی «لوموند» نوشت: ریاض از پاریس خواسته است با هدف جلوگیری از تجهیز قطر به سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس - ۴۰۰ این کشور را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه لوموند، عربستان سعودی به تازگی در نامه ای به کاخ الیزه اعلام کرده است که در صورت دستیابی قطر به سامانه ضد موشکی اس- ۴۰۰ روسیه، ریاض آماده اقدام نظامی علیه قطر است.

لوموند می نویسد: فهد بن محمد العطیه سفیر قطر در مسکو ژانویه ۲۰۱۸ در اظهاراتی گفته بود که دوحه قصد دارد سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه را از این کشور خریداری کند و مذاکرات برای خرید این سامانه موشکی به مراحل پیشرفته ای رسیده است.

این روزنامه می افزاید: در نامه ای که به رئیس جمهوری فرانسه ارسال شده آمده است که سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان نسبت به مذاکرات میان دوحه و مسکو در این خصوص بسیار نگران است.

لوموند نوشته است: پادشاه عربستان از عواقب استقرار سامانه موشکی در خاک قطر نگران است و نسبت به افزایش تنش ها هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی بر آمادگی کامل ریاض برای اتخاذ تمام تدابیر لازم جهت نابودی این سامانه موشکی تاکید کرده است.

پادشاه عربستان در پایان از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای جلوگیری از فروش این سامانه و حفظ ثبات در منطقه در خواست کمک کرده است.

این در حالی است که به نوشته لوموند، وزارت خارجه فرانسه تاکنون از اظهارنظر در خصوص این نامه خودداری کرده و مقامات سعودی نیز که از سوی لوموند مورد پرسش قرار گرفته اند، تا این لحظه نسبت به انتشار این اخبار هیچ واکنشی نشان نداده اند.

گفتنی است که عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ با متهم نمودن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.