.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۴۲ درصد جرایم سایبری در مازندران کشف شد
رئیس پلیس فتا مازندران گفت: ۴۲ درصدی جرائم سایبری در استان طی دو ماه گذشته کشف شده است.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ حسن محمد نژاد اظهار داشت: کلاه‌برداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیست، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران، توسل بهروش‌های متقلبانه، سوءنیت و قصد فریب را ازجمله خصوصیت کلاه‌برداران در فضای مجازی و حقیقی عنوان کرد و اذعان کرد: اکثراً این افراد دارای قدرت بیان و جذب فوق‌العاده‌ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه‌های خود اقدام به کلاه‌برداری از آنان می‌کنند.

سرهنگ محمد نژاد با اشاره به این‌که در دوماهه اول سال جاری برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص بالاترین جرائم سایبری را در استان شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: نشر اکاذیب و هتک حیثیت، کلاه‌برداری رایانه‌ای، هک سامانه‌ها و مزاحمت‌های اینترنتی به ترتیب در اولویت سایر جرائم سایبری استان قرار دارند.

محمد نژاد از کشف ۴۲ درصدی جرائم در سطح استان طی این مدت خبرداد و با تأکید بر رعایت هشدارهای پلیس از سوی کاربران فضای مجازی، اظهار داشت: گسترش فضای مجازی علاوه بر موضوعات فوق تغییراتی را در جوامع به وجود آورده است که ازجمله آن به کاهش نقش خانواده به‌عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین را می‌توان اشاره کرد.

سرهنگ محمد نژاد در خاتمه، اظهار داشت: فضای مجازی با همه فوایدی که در افزایش آگاهی‌ها و توانمندی افراد جامعه دارد، می‌تواند تهدیدی جدی نیز باشد که برای تبدیل تهدیدها به فرصت و استفادهٔ بهینه از آن می‌توان با حرکت در مسیرهای قانونی و توجه به هشدارهای کارشناسان امر در استفاده درست از این فناوری گام برداشت./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.