.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درباره اتفاقات تلخ مدرسه‌ای در پایتخت ؛
در مدرسه معین چه می‌گذشت؟ درد دکان‌های آموزش غیردولتی
شمال نیوز : از قدیـم‌تـــرها می‌گفتند مدرسه خانه دوم ماست اما این روزها با شنیدن این اخبار آدم می‌ماند که چه اتفاق‌هایی در خانه‌های دوم فرزندانمان می‌افتد. یک روز بدترین تنبیه‌های بدنی یک روز دیگر کوتاه کردن موی دانش‌آموز ....
در مدرسه معین چه می‌گذشت؟ درد دکان‌های آموزش غیردولتی

شمال نیوز : مدرسه معین بیش از هر چیزی به نظارت نیاز داشته است؛ نظارتی که سال‌هاست جای خالی آن در این مدرسه احساس می‌شد اما هیچ‌کس به روی خود نیاورده است.

به گزارش شمال نیوز ،  در روز گذشته مطالب و اخبار متعدد درباره ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان پسر مجتمع آموزشی معین واقع در منطقه 2 تهران، در فضای مجازی دست به دست شد.

اخباری که از وجود واقعه تلخی به عنوان نبود نظارت کافی بر مدرسه خبر می‌دهد؛ نظارتی که اگر وجود داشت، اکنون این همه دل نگرانی و اضطراب برای خانواده‌ها ایجاد نمی‌شد.

مجتمع آموزشی معین در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم فعالیت می‌کند اما رخدادی موجب شد این مدرسه طی دو روز اخیر در صدر خبرها باشد، آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان توسط معاون مدرسه بوده است.

*** بی‌پروایی برخی دانش‌آموزان و معاون خاطی

متأسفانه در برخی کلیپ‌هایی که درباره اتفاق اخیر در مدرسه معین منتشر شده است، رفتار دانش‌آموزان و سؤالات آنان از معاون مدرسه، خبر از یک رفتار دور از شأن مربی و متربی می‌دهد.

رفتار دانش‌آموزان و مربی‌شان حتی در فضای نظام آموزشی پر از ابهام است؟ واقعا در این مدرسه چه می‌گذشته است که معاون و دانش‌آموزان اینگونه رفتار می‌کردند؟ 

*** دانش‌آموز سال‌های پیشین مدرسه معین: از این اتفاق تعجب نکردم

یکی از دانش‌آموزان سال‌های پیشین مدرسه معین که اکنون کارمند است گفت: وقتی موضوع آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه را شنیدم، تعجب نکردم. 

وی با بیان اینکه شهریه این مدرسه از مدارس هم‌ردیف خود بالاتر بوده است، توضیح داد: زمانی که بنده دانش‌آموز این مدرسه بودم، فضای مدرسه به‌گونه‌ای بود که بچه‌ها عمدتاً راحت بودند و ما گاهی اوقات با جوک نامناسب حتی از سوی برخی معلمان مواجه بودیم.

این دانش‌آموزان سال‌های پیشین ادامه داد: در آن زمان فعالیت‌های دینی و تربیتی در مدرسه ما مدارس هیچ اهمیتی نداشت. یک دلیل اینکه دانش‌آموزان از نظر تربیتی دچار مشکل می‌شدند، همین قضیه بود.

وی اضافه کرد: برخی معلمان و مسئولان با کراوات در مدرسه حاضر می شدند و بی قیدی در رفتار آنان مشهود بود و این تفکر و نگاه در بین دانش آموزان ساری و جاری بود.

*** مجوز معاون خاطی مدرسه مربوط به سال‌های گذشته است

شنیده‌ها حاکیست مجوز معاون خاطی مدرسه مربوط به سال‌های گذشته است و در سال‌های اخیر، گزینش این معاون تمدید نشده است.

در این روند مدرسه که باید برای گزینش کارکنان خود اقدام می‌کرد و همچنین آموزش و پرورش منطقه به دلیل عدم نظارت بر این وضعیت، باید پاسخگو باشند.

 

*** جای خالی نظارت

به نظر می‌آید مدرسه معین بیش از هر چیزی به نظارت نیاز داشته است؛ نظارتی که سال‌هاست جای خالی آن در این مدرسه احساس می‌شد؛ اما هیچ‌کس به روی خود نیاورده است.

اگر نظارت وجود داشت، اکنون مدرسه معین به سمت تعطیلی کشیده نمی‌شد و خانواده‌ها نگران تحصیل فرزندان‌شان در مدارس نمی‌شدند. 

به نظر می‌آید مسئولان سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی باید از شعار به سمت عمل حرکت کنند و نظارت بر مدارس غیردولتی، خیلی بیشتر از آنچه باشد که مطرح می‌شود.

درد دکان‌های آموزش غیردولتی

از قدیـم‌تـــرها می‌گفتند مدرسه خانه دوم ماست اما این روزها با شنیدن این اخبار آدم می‌ماند که چه اتفاق‌هایی در خانه‌های دوم فرزندانمان می‌افتد. یک روز بدترین تنبیه‌های بدنی یک روز دیگر کوتاه کردن موی دانش‌آموز بیمار به بهانه بیرون بودن موهایش و تشدید بیماری آسم آن کودک و حالا خبر تجاوز و تعرض به دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان.
خبر این‌بار هم کمافی‌السابق از طریق فضای مجازی پخش شد و بعد از آن رسانه‌ها شروع به پرس‌وجو کردند و معلوم شد خبر تلخ و تکان‌دهنده تجاوز و تعرض به چند دانش‌آموز دبیرستانی توسط مسئول انضباطی مدرسه در منطقه ۲ تهران واقعیت داشت. خبری که گرچه تلخ بود اما سرعت پیگیری این ماجرا به حدی بود که جای خوشحالی برای داخل و بستن دهان منتقدان معاندی که در آن طرف مرزها آمارهای وحشتناکی از تجاوز به دانش‌آموزان دارند شده است. گرچه معاندان همواره تلاش دارند تا با برجسته‌سازی اتفاقات اینچنینی و نادیده گرفتن اخباری چون بارداری نامشروع ۹۰ درصد دانش‌آموزان یک مدرسه در جریان اردوی دو ماهه در امریکا سیاه‌نمایی کنند و رسانه‌های داخلی با پرداختن به ماجرا نشان می‌دهند که جمهوری اسلامی چقدر روی اتفاقات اخلاقی تاکید دارد.
اتفاق ناخوشایند دبیرستان پسرانه غرب تهران دو بار و در قالب دو اردوی مختلف رخ داده و این فرد به اتهام خود نیز اقرار کرده است. طبق ادعای خانواده‌ها هشت دانش‌‌آموز روانکاوی شده‌اند که به هشت نفر تعرض شده است. طبق گفته‌های دانش‌‌آموزان، این فرد اقدام به پخش فیلم‌های مستهجن می‌کرد و پس از آن به آزار و اذیت آن‌ها می‌پرداخت.
حالا در اینجا سوالاتی باید از مسئولان آموزش و پرورش پرسیده شود و آن اینکه آیا باز هم موافق واگذاری مدارس به بخش غیردولتی برای جذب سود بیشتر هستید و آیا اینکه قبل از واگذاری این مدارس به افراد خواهان مانند سازمان خصوصی‌سازی آیا اهلیت و درستی این افراد را بررسی می‌کنید و بعد از واگذاری بر نحوه مدیریت و استخدام‌های اینگونه مدارس نظارت می‌کنید.
آنطور که از شواهد امر بر می‌آید یکی از اعضای هیئت مدیره نیز از طرفداران کمپین‌هایی بود که از آن طرف آب برای بعضی روزهای هفته راه‌اندازی شده بوده و بررسی صفحات مجازی این عضو نشان‌دهنده عدم پایبندی وی به احکام مهم اجتماعی اسلام همچون حجاب و عدم اعتقاد به برخی اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی است.
از طرفی مدعیان ۲۰۳۰ بعد از ماجرای آتنا و... دوباره فرصت عرض اندام به خود دیده‌اند و بر طبلی پوسیده می‌کوبند که نتیجه آن را در کشورهای غربی دیده‌ایم، کشورهایی که آمار رابطه‌های جنسی و فرزندهای ناخواسته در سنین پایین در آنها به شدت بالا رفته است. موضوع دیگری که باید به این حضرات و همه مردم یادآوری کرد و بر آن اصرار ورزید اینکه اگر خدای ناخواسته فرزندانمان در هر سنی مورد هرگونه تعرضی قرار گرفتند آن را با والدین و یا مربیان خود در میان بگذارند. همین ترس از آبروها بوده که فرد متهم و جانی این پرونده به خود جسارت تعدد و تکرار این کار را داده. هنوز قصه پرغصه دو نوجوان زائر خانه خدا و اتفاقاتی که در فرودگاه جده برای آنها افتاد را فراموش نکردیم که به گفته همراهان آنها، آن دو نوجوان نیز با شرم و ترس لب به اعتراف گشودند.
همچنین بحث سنجش سلامت روان افراد که سال‌هاست از سوی کارشناسان مطرح می‌شود تا چه‌اندازه در گزینش آموزش‌ و پرورش برای جذب معلم مورد توجه قرار می‌گیرد؟ آیا بر نحوه فعالیت افراد و میزان سلامت روان آنها در طول سال‌های خدمتشان در مدارس رصدی اعمال می‌شود تا افرادی که احتمال آسیب از ناحیه آنها برای دانش‌آموزان وجود دارد، شناسایی و از چرخه فعالیت محروم شوند؟
در عین حال مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران می‌گوید: ما هنوز واقعا نمی‌دانیم که تعرضی صورت گرفته است یا خیر؟ این مسئله را مرجع قضایی پس از بررسی مستندات و مدارک اعلام خواهد کرد و پس از آن ما به عنوان شاکی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
راه‌پیما درباره روند گزینش و ارزیابی سلامت روانی و جنسی افراد اظهار کرد: تمام افرادی که به صورت آزاد در مدارس غیردولتی جذب می‌شوند باید مراحل جذب را که بخشی از آن مربوط به گزینش است، بگذرانند و در این پرونده نیز مدیر مدرسه باید مشخص کند که آیا این مراحل طی شده بوده یا خیر؟

اعترافات و انکار متهم
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران اظهار داشت: حسب گزارش مورخ مرکز عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ درپی تماس شهروندان با مرکز ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری در یکی از دبیرستان‌های غرب تهران، مأموران به محل اعزام شدند و متعاقبا پانزده نفر از اولیای‌ دانش‌آموزان مبادرت به طرح شکایت نموده و اعلام کرده‌اند متهم به فرزندانشان تعرض جنسی نموده است. متهم نزد ضابطان و قاضی دادسرا اقرار نموده که در یک نوبت فیلم‌های مستهجنی که در گوشی تلفن همراه خود داشته است را برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده است. اما سایر اتهامات را منکر شده است. با انعکاس موضوع به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری، متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده است. تحقیقات در پرونده ادامه دارد. 

تشکیل کارگروه ویژه بررسی حادثه مدرسه غرب تهران
سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تشکیل جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی کارگروه ویژه‌ای را مسئول پیگیری و بررسی موضوع کرد. بر این اساس مقرر شد با حضور در مدرسه و منطقه، گزارش لازم برای برخورد قاطع شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی با مسببین تخلف درخصوص اتفاقات مدرسه ارائه کند تا در اسرع وقت جهت برخورد جدی در شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی غیر‌دولتی اتخاذ تصمیم شود.

از این اتفاق تعجب نکردم
یکی از دانش‌آموزان سال‌های پیشین این مدرسه گفت: وقتی موضوع آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه را شنیدم، تعجب نکردم. وی با بیان اینکه شهریه این مدرسه از مدارس هم‌ردیف خود بالاتر بوده است، توضیح داد: زمانی که بنده دانش‌آموز این مدرسه بودم، فضای مدرسه به‌گونه‌ای بود که بچه‌ها عمدتاً راحت بودند و ما گاهی اوقات با جوک نامناسب حتی از سوی برخی معلمان مواجه بودیم.
این دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در آن زمان فعالیت‌های دینی و تربیتی در مدرسه ما مدارس هیچ اهمیتی نداشت. یک دلیل اینکه دانش‌آموزان از نظر تربیتی دچار مشکل می‌شدند، همین قضیه بود. وی اضافه کرد: برخی معلمان و مسئولان با کراوات در مدرسه حاضر می‌شدند و بی‌قیدی در رفتار آنان مشهود بود و این تفکر و نگاه در بین دانش‌آموزان ساری و جاری بود.

عقب‌ماندگی مسئولان

در حالی که پخش اخبار تجاوز در دبیرستان ذهن مردم را مخدوش کرده بود رهبر انقلاب در بیانیه خود رئیس دستگاه قوا را مسئول رسیدگی به جنایت اتفاق افتاده کردند، هر چند که اقدام رهبری جای خوشایند و آرام کردن افکار عمومی داشت اما حضور با تاخیر دولتی‌ها و مجلس در ورود به این اتفاق باز هم نشان داد که مسئولان در اقدام به هنگام از رهبری عقب هستند و دیرتر از ایشان متوجه درد مردم و ورود به موقع به ماجراهایی که افکار عمومی را جریحه‌دار می‌کند می‌شوند.
در انتها آرزو می‌کنیم تا دیگر شاهد هیچ اتفاق ناگوار اینچنینی در هیچ‌یک از مدارس و کوچه پس‌کوچه‌های کشورمان نباشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دلاوری 10 خرداد 1397
متاسفیم برای نویسنده این متن که مقصرین اصلی این شرایط را خوب معرفی نکرده و همه می دانیم مقصرین این همه ولنگاری در آموزش و پرورش کیست و روزی بایستی پاسخ بدهند.
شمال نیوز برو مرد باش و صداقت داشته باش .
پاسخ ها به این نظر
شهین 10 خرداد 1397
مقصرین این شرایط فقط نمایندگان مجلسند
فقط نمایندگان
فقط و فقط نمایندگان مجلس
باز هم تکرار می کنم
نمایندگان مجلس
بلبل 9 خرداد 1397
وقتی هر ... صبح بلندمیشودوتصیمیم میگیرد بانک ودانشگاه ودرمانگاه ومدرسه و...خصوصی باانواع واقسام اسامی فریبنده ودهن پرکن تاسیس وتبلیغات انچنانی میکنه وبعضی افرادازروی پول داشتن زیاذ،نادانی ،غرورویاچشم هم چشمی خودشونودردام اینها میندازن بدترازاینها هم اتفاق می افته. دولت هم که قربونش برم برای راحتی کارش وبرای اینکه ازگردن خودش برداره رنگ پول وزوررا وقتی ببینه به همه چی مجوزمیده.اصل 44 راازقانون بی اساس حذف کنین!!!!!!!
نا شناس 9 خرداد 1397
خدا رو شکر شمال نیوز مقصر رو پیدا کرد
مقصر کروات معلمان هست
واقعا که
همشهری 10 خرداد 1397
خداعاملین سندبیست سی رانیامرزد....به کجاداریم میرویم !!!!!
محمد صذرا 11 خرداد 1397
سلام اقای رمدانی شمال نیوز نون به نرخ روز می خوره و نظراتی که منافعش رو به خطر بیاندازد در سایت گذاشته نمی شه .مثل انتقاد از نمایندگان مجلس به خصوص اقای یوسف نژاد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.024 seconds.