.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران در مازندران اجرا می شود
رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی مازندران از اجرای طرح ساماندهی و برخورد با موتورسیکلت‌سواران از ۱۰ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ مهدی باقری اظهار داشت: موتورسیکلت به دلیل ویژگی‌های خاص خود امروزه موردتوجه بسیاری از افراد جامعه قرارگرفته است، اما به دلیل رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از موتورسواران صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر افراد متحمل شده است.

رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی مازندران، افزود: امروزه جولان برخی موتورسواران در خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر صرف‌نظر از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و انواع تخلفاتی که در بین موتورسواران شایع است، تحمیل حجم انبوهی از امکانات جامعه برای جبران خسارت‌های ناشی از این وسیله نقلیه موجب نگرانی مردم شده است.

سرهنگ باقری، خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از تخلفات ناشی از حوادث رانندگی و اجرای دقیق قوانین و مقررات مرتبط، طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسیکلت‌سواران از ۱۰ خرداد ماه در سطح استان به اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به این‌که ۳۵ درصد از تلفات فوتی ناشی از حوادث رانندگی را موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی، انتظام بخشی به عبور و مرور موتورسیکلت‌سواران در راستای کاهش تخلفات و حوادث ناشی از آن برشمرد.

رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی استان مازندران، بابیان این‌که اجرای این طرح در دستور کار مشترک عوامل انتظامی و پلیس‌راهور استان قرارگرفته است، تصریح کرد: رانندگی بدون گواهینامه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تغیر در اصالت و ارکان وسیله نقلیه و هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ و مزاحمت برای نوامیس مردم از مهم‌ترین موارد قابل‌توجه در اجرای این طرح به شمار می‌روند.

باقری همچنین، اظهار داشت: در صورت توقیف موتورسیکلت، آموزش راکب قبل از ترخیص وسیله نقلیه از دیگر اقدامات پلیس‌راهور استان در اجرای این طرح است.

سرهنگ باقری با اشاره به تبصره ماده ۴ آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، گفت: تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ‌قرمز، حرکت مارپیچ، عبور از محل ممنوع و تجاوز به چپ از محور راه از شایع‌ترین تخلفات برخی از موتورسیکلت‌سواران است.

رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی استان مازندران در خاتمه از راکبان موتورسیکلت خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارهای مأموران پلیس، فرهنگ خود را در جامعه به نمایش بگذارند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.