.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه جنجالی «ترامپ» به «اون»/ رهبر کره شمالی فریب خورد!+متن نامه
نامه ترامپ به اون و لغو دیدار در نشست سنگاپور جنجال ساز شد.

به گزارش شمال نیوز، نامه ترامپ به اون باعث شد کرۀ جنوبی روز جمعه با برگزاری نشست شورای امنیت ملی کره خواستار برقراری ارتباط مستقیم میان رهبران آمریکا و کرۀ شمالی شود.

در جریان نشست شورای امنیت ملی کره جنوبی که بامداد جمعه در کاخ آبی سئول برگزار شد، مشاوران امنیتی مون جائه-این، رئیس جمهوری این کشور متعهد شدند به تلاش‌هایشان برای تقویت روابط میان دو کره که به بهتر شدن روابط میان پیونگ یانگ و واشنگتن نیز کمک می‌کند و منجر به کامل شدن روند غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره می‌شود، ادامه دهند.

این تصمیم پس از انتشار نامه‌ای از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خطاب به کیم جون-اون در روز پنج‌شنبه اتخاذ شد که در آن از لغو نشست سنگاپور خبر داده بود.

این نامه و لغو دیدار ترامپ و اون دوباره جنجالی در مناسبات منطقه به وجود آورد و کره جنوبی را نگران کرد. بسیاری رفتار ترامپ را فریبکارانه و فقط در راستای آزادی گروگان های آمریکایی می دانند چون در اولین قدم پس از مذاکرات کره شمالی و آمریکا به دستور کیم جونگ اون سه زندانی آمریکایی در کره شمالی آزاد شدند و پس از آن هم تونل آزمایش اتمی کره شمالی تخریب شد.

با وجود اقدامات کره شمالی برای اعتماد سازی اما نامه ترامپ نشان می دهد او فقط کره شمالی را فریب داده و فعلا قصدی برای برقراری ارتباط ندارد.

گفتنی است این نامه جنجالی باعث نگرانی کشورهای همچون کره جنوبی و چین شده است.

متن نامه رئیس جمهوری آمریکا خطاب به رهبر کرۀ شمالی به شرح زیر است:

«ما بسیار قدردان زمان، صبر و تلاشی هستیم که شما با توجه به مذاکرات و گفتگوهای اخیرمان برای نشستی که از مدتی طولانی هر دو طرف به دنبال برگزاری آن بودند صرف کرده‌اید؛ نشستی که برای ۱۲ ژوئن در سنگاپور برنامه‌ریزی شده بود. ما مطلع شدیم که این دیدار از سوی کرۀ شمالی درخواست شده، چیزی که از نظر ما کاملا بی‌ربط است. من بسیار مشتاق دیدار شما در این نشست بودم. متاسفانه، با توجه به خشم فوق‌العاده و دشمنی آشکاری که در آخرین بیانیه شما ابراز شد، احساس می‌کنم که اکنون زمان مناسبی برای برگزاری چنین دیداری که از مدتها پیش برنامه‌ریزی شده بود، نیست. بنابراین، خواهشمندم اجازه دهید تا به وسیله این نامه اعلام شود که نشست سنگاپور که به نفع هر دو طرف اما به ضرر جهان است، برگزار نخواهد شد. شما دربارۀ توانمندی‌های هسته‌ای صحبت می‌کنید، توانمندیهای ما بسیار بیشتر و قدرتمندتر است و من از خدا می‌خواهم که هیچگاه از آنها استفاده نشود.

من احساس کردم که گفتگوی فوق‌العاده‌ای میان شما و من ایجاد شده است و درنهایت، این تنها گفتگوست که مهم است. منتظر روزی هستم که با شما دیدار داشته باشم. در عین حال، می خواهم از شما برای آزادی گروگان‌ها که اکنون در خانه کنار خانواده‌هایشان هستند، سپاسگزاری کنم. این یک حرکت زیبا بود و بسیار ستوده شد.

اگر شما نظرتان را درباره این نشست مهم تغییر دادید، لطفا در تماس با من یا نوشتن نامه‌ای برای من شک نکنید. جهان و بویژه کرۀ شمالی فرصت عالی را در راه صلح پایدار و رفاه و ثروت از دست داد. از دست دادن این فرصت یک لحظه واقعا غم‌انگیز در تاریخ است.»

 

نامه ترامپ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.337 seconds.