.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۰۰ پروژه میراث فرهنگی در مازندران اجرا شده است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از اجرای ۱۰۰ پروژه حوزه میراث فرهنگی در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،سیف‌الله فرزانهبابیان اینکه ۱۰۰ پروژه میراث فرهنگی در استان اجراشده است، ارزش این طرح‌ها را بیش از ۶۰ میلیارد تومان بیان کرد و با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی به طرح‌های روز جهانی موزه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های میراث فرهنگی در استان در دست اجرا است.

وی با اشاره به وجود بیش از۱۵ هزار قطعه اشیای تاریخی در استان اظهار داشت: این میزان می‌تواند پاسخگوی نیازها موزه‌های استان باشد و در حال حاضر نیز موزه‌های مختلفی در استان فعالیت دارد.

فرزانه، شمار موزه‌های فعال در استان را هشت موزه برشمرد و گفت: برای ساخت موزه مشارکتی در بوستان ولایت ساری و موزه باستان‌شناسی غرب استان با شهرداری تنکابن تفاهم صورت گرفته است و ساخت موزه کشتی در جویبار نیز از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، بابیان اینکه باغ تاریخی عباس‌آباد به‌عنوان باغ غیر کویری ایران ثبت جهانی شده است بر لزوم معرفی درست آن در سطح کشور و جهان تأکید کرد و گفت: مجموعه عباس‌آباد نیازمند مدیریت یکپارچه است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی در بخشی از سخنانش به دستاوردهای یگان حفاظت اشاره و اضافه کرد: در هشت ماه گذشته بیش از ۴۴ باند قاچاق اشیای تاریخی در استان متلاشی شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.214 seconds.