.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فیاضی :عاقل‌نمایی اروپا در برجام/اروپا طرف خنثی توافق بود
نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اروپا هیچ‌گاه به‌دنبال تأمین منافع ایران نخواهد بود، گفت: در واقع اروپا در کنار ما نخواهد بود و در کنار آمریکا خواهد بود و این اقدامات عاقل‌نمایی از سوی اروپایی‌ها است که ما را به سمت مذاکره جلوتر ببرند درحالی‌که نتیجه آن هیچ خواهد بود.

به گزارش شمال نیوز،عبدالوحید فیاضی درباره مشکلات پیش آمده درباره برجام و خروج آمریکا از آن اظهار کرد: اصلی‌ترین عضو برجام آمریکا و ایران بوده که تمام تلاش‌های برجام در طول 12 سال گذشته به‌ویژه حدود پنج سال گذشته برای توقف خصومت‌های آمریکا نسبت به ایران بوده است.

وی با بیان اینکه وقتی آمریکا از برجام خارج ‌شود دیگر برجام اصلا معنا ندارد، گفت: آنهایی که به عضو اروپایی بودند به عنوان عضو کمک کار آمریکا بودند از همان ابتدا اعلام کردند ما کمک می‌کنیم و خاصیت دیگری از اروپایی‌ها ندیده بودیم.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر آنچه که در طول سال‌ها دیدیم هم از سوی آمریکا و اروپا نقض شده است تنها طرفی که به تعهدات خود عمل کرده ایران بوده است.

فیاضی با تاکید بربا خروج آمریکا از برجام اروپا ماندنش برای ما تفاوتی ندارد اروپا همانی است که به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: برجام توافق یک‌طرفه‌ای بوده که ایران سعی کرده به تعهدات خود عمل کند، در این سال‌ها کدام تعهدات برداشته شد و اتحادیه اروپا چه اقدامی برداشت و شرکت‌های بزرگ اروپایی‌پای‌شان را از قراردادهای جنجالی برداشتند.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپا یک طرف خنثی این توافق می‌تواند باشد طرف فعالش آمریکا و ایران بودند، افزود: آمریکا در این زمینه خارج شده به‌نظر نمی‌رسد اروپا بتواند نقشی و یا علاقه‌ای برای برون رفت ایران از مشکلات اقتصادی داشته باشد.

فیاضی یادآور شد: دو طرف مهم توافق ایران و آمریکا بودند که رفتن آمریکا از برجام بازی سیاسی در عرصه دیپلماتیک است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برجام را قبول نداشته و از ابتدا به دنبال اهداف فزون‌خواهانه خود بوده است، تصریح کرد: چرا ما باید اعتقاد به برجام داشته باشیم و آمریکا متعهد اصلی برجام بوده و اروپا چه تاثیری در این برجام ندارد که به فرمایش مقام معظم رهبری می‌رسیم و از همان ابتدا اعلام کردند اینها قابل اعتماد نیستند.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس با تأکید بر اینکه اروپا نیز هیچ‌گاه به‌دنبال تأمین منافع ایران نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در واقع اروپا در کنار ما نخواهد بود و در کنار آمریکا خواهد بود و این اقدامات عاقل‌نمایی از سوی اروپایی‌ها است که ما را به سمت مذاکره جلوتر ببرند درحالی‌که نتیجه آن هیچ خواهد بود.

فیاضی در پایان گفت: طرفداران برجام اشاره می‌کنند برجام جنگ را از سر ما گرفته که باید گفت ادامه این روند نوعی ضعف در دستگاه دیپلماسی ما بوده که اتفاق افتاده است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.