.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تب کریمه کنگو در کمین دام‌های مازندران
مدیرکل دامپزشکی مازندران از توزیع سم رایگان میان دامداران بمنظور پیشگیری از شیوع تب کریمه کنگو با آغاز فصل گرما در استان خبرداد.

به گزارش شمال نیوز،سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در مناطق غرب استان از جمله نوشهر، کجور، چالوس و کلاردشت گزارش شده است، گفت: با شروع فصل گرما بمنظور پیشگیری از شیوع دوباره بیماری تب کریمه امسال سمپاشی از اماکن دامی و بدن دام‌های سبک و سنگین انجام شد.

وی با بیان اینکه پارسال ۰۱۲ هزار لیتر سم مبازره با ابن بیماری در میان دامداران استان توزیع شد، افزود: بیش از ۶ هزار لیتر سم و مواد ضد عفونی کننده دو هفته گذشته در مناطق و کانون‌های مستعد شیوع این بیماری توزیع شده ست.

رضوانی با بیان اینکه کنه‌ها عامل اصلی انتقال این بیماری ویروسی هستند، افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: بر اساس دستورالعمل هاای موجود با توجه به شروع فعالیت کنه‌ها که عامل انتقال بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است، کارشناسان اداره مبارزه با بیماری‌های دامی استان اقدام به سمپاشی بدن و اماکن دامی در روستا‌های تحت پوشش کرده اند.

وی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی امسال در کانون‌های این بیماری اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش برای دامداران با عنوان راه‌های مقابله با بیماری تب کریمه کنگو فعالیت کنه‌ها کردند، گفت: در هفته گذشته بیش از ۲۰ هزار نسخه آموزشی در شهرستان‌ها و کشتارگاه‌های سنتی استان توزیع شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از روستائیان درخواست کرد از کشتار دام در خارج کشتارگاه خودداری کرده و در صورت مشاهده کنه روی بدن دام با دست آن را له نکرده و نیز حداقل دو هفته بعد از سمپاشی بدن دام یا عبور از حمام ضد کنه، دام به کشتارگاه منتقل شود.

رضوانی با بیان اینکه مازندران دارای ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی و ۳ میلیون راس دام سبک و سنگین است، گفت: انجام سم پاشی بدن و جایگاه نگهداری دام زیر نظر کارشناسان دامپزشکی با فاصله زمانی ۱۵ روز تا پایان فصل تابستان، از راه‌های مقابله با تب کریمه کنگو و دیگر بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

وی درباره مثبت بودن بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان نوشهر خبر داد و گفت:هم اکنون این بیماری بهبود کامل را بدست آورد و از بیمارستان مرخص شد.

رضوانی افزود: علایم بیماری تب کریمه کنگو در سه مرحله کمون ، قبل از خونریزی شامل تب و لرز، ضعف ، سردرد شدید ، درد شدید در ناحیه پشت، کمر و پا‌ها و خونریزی دهنده شامل خونریزی در مخاط‌ها و بینی در پوست ظاهر می‌شود./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.