.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۳۰۰۰ ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر در مازندران برگزار می شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: سه هزار ویژه برنامه به مناسبت سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می شود.

به گزارش شمال نیوز، سردار عبدالله ملکی صبح دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: حماسه مقاومت و آزادسازی خرمشهر درس بزرگی است که باید این فرهنگ مقاومت و ایثار را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی شعار امسال حماسه آزادسازی خرمشهر را "ما توانستیم" دانست و افزود: در حماسه مقاومت خرمشهر، مردم و نیروهای مسلح با کمترین امکانات در برابر نیروهای عراقی ایستادگی کردند.

سردار ملکی بابیان اینکه فرمان‌بری از رهبری،ایمان رزمندگان و وحدت نیروهای مسلح و مردم سبب آزادسازی خرمشهر شده است، گفت: عراقی‌ها با تمام قدرت وارد خرمشهر شدند تا بمانند ولی مردم و رزمندگان با کمبود امکانات پس از ۲۴روز خرمشهر را آزاد کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به پایداری مردم در برابر دشمن اشاره کرد و افزود: مردم ما باقدرت در برابر دشمن ایستادگی کردند و اگر مردم نبودند نمی‌توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی بابیان اینکه خرمشهر منطقه استراتژیک برای کشور بوده است، بیان کرد: شش هزار نفر در عملیات بیت‌المقدس شهید و ۲۴ هزار نفر مجروح شدند و در این عملیات ۱۶هزار نفر از نیروهای عراقی کشته و مجروح، ۱۹هزار اسیر و ۵۵۰تانک و نفربر منهدم و ۵۳ هواپیما سرنگون شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به تشکیل ستاد استانی با شرکت ۵۰ اداره و دستگاه خبرداد و گفت: برای برگزاری برنامه‌های آزادسازی خرمشهر کمیته فرهنگی - تبلیغاتی، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته ایثارگران، کمیته مردمی، کمیته بانوان، کمیته نیروهای مسلح و ورزش و جوانان تشکیل‌شده است ودر شهرستان‌ها نیز ستاد شهرستانی با ریاست فرماندار تشکیل‌شده است.

سردار ملکی اجرای بیش از سه هزار برنامه توسط رده‌های بسیج، حضور فرماندهان در نماز جمعه سراسر استان، برگزاری نشست بصیرتی،به صدا درآمدن سوت کشتی و قطار، چاپ کتاب شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در دانشگاه‌ها و برگزاری مسابقات قرانی به مناسبت سوم خرداد را ازجمله برنامه‌های آزادسازی خرمشهر عنوان کرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.