.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس کل دادگستری :کارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی در مازندران شکل گیرد
رئیس کل دادگستری مازندران، تشکیل کارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی را برای جلوگیری از مسائل و مشکلات مربوط امری مهم دانست.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی فرد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، تشکیل کارگروه پیشگیری از حاشیه‌نشینی را مهم برشمرد و افزود: کارگروهی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان مرکز استان، بازرس کل استان و اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل تا مسائل مربوط بهحاشیه‌نشینی با جدیت دنبال شود.

این مقام قضایی گفت: در بحث مسائل و مشکلات مربوط به حاشیه‌نشینی دستگاه قضایی ناظر بهانجام طرح‌های مربوط به این حوزه است و برای این دستگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است وازدستگاههای متولی انتظار می‌رود با توجه به شرح هزینه‌های مالی راجع به حاشیه‌نشینی، گزارش عملکرد خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

وی در ادامه به موضوع ملاقات فرزندان طلاق در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه فضای پاسگاه و کلانتری‌ها بسیار متشنج و پر تهاجم است می‌تواند تأثیرات ناخوشایندی بر خلقیات و روحیات فرزندان طلاق برجا بگذارد زیرا این افراد ازلحاظ روحی آزرده شدند و اینکه مجدد آن‌ها را در محیطی تنش‌زا قرار دهیم صحیح نیست و ملاقات فرزندان طلاق باید متناسب با روحیات طفل و فرزند باشد و به همین علت این مراکز از کلانتری‌ها به مراکز اورژانس اجتماعی انتقال پیدا کرد.

وی همچنین اظهار داشت: نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط می‌توانند با در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی مناسب با روحیات اطفال و همچنین نیروی انسانی متخصص (مددکار اجتماعی)، به اجرای بهتر این طرح نیز کمک شایانی کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران گفت: دستگاه‌هایی که در امر ملاقات فرزندان طلاق کوتاهی می‌کنند، به مرجع قضایی استان اعلام تا در این خصوص تصمیمات مقتضی صورت گیرد، همچنین در این خصوص نیز یک روز هفتهبه‌عنوان روز ملاقات فرزندان طلاق تعیین شود تا با این عمل هم انضباط و هم آرامش این محیط حفظ شود و بنا نداریم فضای بهزیستی را مانند کلانتری‌ها نظامی کنیم.

وی در ادامه آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین بخش تأثیرگذار در جامعه بیان کرد و گفت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه در جلسه شورای پیشگیری، اداره کل آموزش‌وپرورش است که می‌تواند بیشترین نقش را در آموزش و پیشگیری از جرم داشته باشد.

وی همچنین بیان داشت: یکی از موفق‌ترین مکان‌ها برای اجرای اقدام پیشگیری از جرایم مدارس هستند و اولین محیط اجتماعی است که کودکان و نوجوانان ناچارند خود را بانظم و قوانین آن هماهنگ سازند که این امر مستلزم نگاه ویژه است.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران در پایان با تأکید بر حضور مدیران کل دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری در جلسه، نیز افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم نیازمند همکاری و تعاون دستگاه‌های استانی است و حضور مدیران کل دستگاه‌ها، می‌تواند بسیار مفید و مؤثر واقع شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.584 seconds.