.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پارسال ۱۴۴ هزار تن گندم در مازندران آسیاب شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: سال قبل بیش از ۱۴۴ هزار تن گندم در استان آسیاب شده است.

به گزارش شمال نیوز، سید محمد جعفری بابیان اینکه تحریم‌های خارجی و افزایش قیمت ارز نباید ما را دچار اختلال کند عنوان کرد: باید باقدرت بیشتر ادامه دهیم و باید به صنعت آرد استان کمک کرد و برای همه دولت‌ها امنیت غذایی اولویت درجه اولی است و دیپلماسی گندم بسیار مهم است زیرا غلات به‌عنوان یک کالای استراتژیک و راهبردی به استقلال دولت‌ها و ملت‌ها کمک می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی با کارخانه‌ها آرد استان و به‌تبع آن اقدامات خوب‌صورت گرفته حاکی از آن است که این صنعت در مسیری صحیح و اصولی قرارگرفته اظهار داشت: ظرفیت تجارت کارخانه‌ها آردسازی استان در سال گذشته افزایش‌یافته است و با توجه به اقدامات صورت گرفته ضریب ارزش‌افزوده کارخانه‌ها آرد از ۲۸ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافت.

جعفری با اشاره به افزایش ظرفیت تبدیل گندم به آرد استان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۴۴ هزار تن گندم ۹۰۰ تومانی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن آسیاب شده است که این رشد چشمگیر موجب افزایش فعالیت کارخانه‌ها و همچنین افزایش اشتغال شده است و در سال ۹۷ باید ظرفیت تبدیل گندم ۹۸۲ تومانی به آرد را به ۲ برابر برسانیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ تصریح کرد: در سالجاری با توافق صورت گرفته در خصوص خرید گندم غرب استان گلستان و به همین تناسب خرید گندم غرب کشور و انجام این عملیات در بورس مازندران، کارخانه‌ها آرد استان این بستر را به وجود بیاورند تا ۳۵۰ هزار تن گندم آزاد را تبدیل به آرد کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ تصریح کرد: خوشبختانه برای اولین بار آرد تولیدی استان به کشورهای همسایه صادر شد.

جعفری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۸ هزار و ۴۱۴ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری شد اظهار داشت: این میزان یک‌چهارم نیاز استان است که مابقی آن از طریق استان گلستان و سایر استان‌ها تأمین خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته ۴۶۵ هزار تن گندم داخلی وارد استان شد که از این میزان ۲۷۸ هزار تن گندم از استان گلستان برای مصارف داخلی وارد مازندران شد که در نوع خود بی‌سابقه بود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ اضافه کرد: در سال گذشته از ۴۶۵ هزار تن گندم داخلی وارده به استان ۱۲۳ هزار تن گندم از طریق حمل ریلی به استان‌های مقصد ارسال و ۲۱۲ هزار تن آرد یارانه‌ای نیز در سال گذشته در استان توزیع شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ در بخشی دیگر از سخنانش به غیراقتصادی بودن راه‌اندازی کارخانه جدید آردسازی در استان اشاره کرد و گفت: احداث کارخانه جدید در صنعت آرد در استان ضربه مهلکی به کارخانه‌ها آرد مازندران است و راه‌اندازی هر واحد جدید درواقع تعطیلی ۲ کارخانه قبلی و حذف ۸۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را به همراه دارد.

وی بابیان اینکه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ۲۰ میلیون تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم را در اختیار دارد اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره‌سازی سیلو در استان مازندران توسط بخش خصوصی اضافه گردید.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ همچنین به خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۹ هزار و ۵۸۶ تن دانه روغنی کلزا از طریق ۱۸ مرکز در استان خریداری شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.017 seconds.