.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار دادستان مرکز مازندران درباره نصب پرچم‌ های غیر استاندارد
دادستان عمومی و انقلاب ساری بر ممنوعیت نصب پرچم‌ های غیر استاندارد جمهوری اسلامی ایران در مازندران تاکید کرد.

به گزارش شمال نیوز ، سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: جایگاه پرچم هر کشور به عنوان نماد تجسم هویت ملی، انسجام اجتماعی و نشانه شناخت هر کشوری در  جهان با این نماد مهم است.

وی افزود: پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان نماد و سند هویت، ملیت و فرهنگ ایرانی اسلامی از این امر مستثنی نبوده و رعایت شأن و اعتبار و  پایبندی به جایگاه آن بر هیچکس پوشیده نیست.

حسینی عالمی گفت: پس از طرح موضوع پرچم در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۵۸، شورای انقلاب در مورخ ۱۵ تیرماه ۱۳۵۹ با ابلاغ ویژگی‌های کلی پرچم، مشخصات هندسی و فنی پرچم با رعایت استاندارد‌های ابلاغی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (سازمان ملی استاندارد ایران فعلی) بوده و لذا مراتب نخستین استاندارد پرچم در سال ۱۳۵۹ تدوین که البته در سال‌ های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۵ بازنگری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران افزود: با توجه به اینکه مهمترین ویژگی‌ های فعلی پرچم رسمی کشور، ابلاغی از سوی شورای انقلاب و سازمان ملی استاندارد ایران، عبارتند از:

۱) پرچم به ترتیب عمودی از سه رنگ مساوی سبز، سفید و سرخ تشکیل شده است.

۲) علامت مخصوص جمهوری اسلامی ایران، به رنگ سرخ در وسط پرچم قرار می‌ گیرد.

۳) شعار الله اکبر، به نشانه ۲۲ بهمن یازده بار به صورت نوار در مرز رنگ سبز با رنگ سفید و یازده بار به صورت نوار در مرز رنگ سرخ با رنگ سفید (در مجموع ۲۲ بار) و به خط بنایی تکرار می‌ شود.

۴) حرف الف. الله اکبر در نوار بالا در زیر کلمه و در نوار پایین در بالای کلمه به صورت افقی و در مرز رنگ سفید با سرخ و سبز قرار می‌ گیرد.

۵) لا به لای حروف الله اکبر‌های فوقانی به رنگ سبز و الله اکبر‌های تحتانی به رنگ سرخ پر می‌ شود.

۶) نسبت طول به عرض پرچم، هفت به چهار است.

۷) نشانه الله سرخ رنگ که در مرکز پرچم جمهوری اسلامی ایران درج می‌گردد، عبارت لا اله الا الله است.

۸) تمام پرچم‌ ها باید یک تکه بوده، به استثنای پرچم‌ هایی که طول بیش از ۴/۱ متر دارند که در این صورت نیز نباید درز روی نشان رسمی باشد.

دادستان مرکز مازندران گفت: با توجه به اینکه اخیراً در طراحی، دوخت و نصب پرچم جمهوری اسلامی در نقاط مختلف شهری و بویژه از سوی شهرداری ها، استاندارد‌های ابلاغی قانونی در موارد بسیاری رعایت نشده و شاهد پرچم‌ های بسیاری با اشکال مختلف و بر خلاف ضوابط استاندارد می‌باشد؛ ضرورت دارد در رعایت زیبایی، آراستگی و نصب در موقعیت برتر از سایر پرچم ها، پرچم نهاد ها، ادارات اهتمام لازم صورت گیرد.

حسینی عالمی، به کلیه دادستان‌ های عمومی و انقلاب استان تاکید کرد: با توجه به ماده ۲۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، با اعطای مهلت ۲۰ روزه به کلیه ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها بویژه شهرداری‌های تابعه درخصوص تعویض و همچنین رعایت و نصب پرچم‌های مطابق با استاندارد  اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف متبوع باید بر نحوه فروش پرچم وتوزیع آن در کلیه فروشگاه‌ های نظارت کامل داشته باشند، گفت: افرادی که اقدام به فروش یا تولید پرچم غیر استاندارد می‌ کنند نسبت به توقف توزیع و مرجوع نمودن پرچم‌ های غیر استاندارد با نظارت ویژه بر رعایت ضوابط و قوانین موضوع مزبور اقدام و نتیجه پس از مهلت مقرربا هماهنگی دادستان‌ های هر شهرستان، در گزارشی جامع و مستند به این مرجع اعلام نمایند./ باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.