.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دادستان مازندران:نصب پرچم‌های غیراستاندارد ایران ممنوع است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران بر ممنوعیت نصب پرچم‌های غیراستاندارد جمهوری اسلامی ایران در سطح استان تأکید کرد.

به گزارش شمال نیوزبه نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، سیدیونس حسینی‌عالمی اظهار کرد: امروزه اهمیت و جایگاه پرچم هر کشور به‌عنوان تجسم هویت ملی، انسجام اجتماعی و نشانه شناخت هر کشوری در سطح جهان با این نماد مهم است.

وی ادامه داد: پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان نماد و سند هویت، ملیت و فرهنگ ایرانی اسلامی از این امر مستثنی نبوده و رعایت شأن و اعتبار و پایبندی به جایگاه آن بر هیچکس پوشیده نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران افزود: پس از طرح موضوع پرچم در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1358، شورای انقلاب در مورخ 15 تیرماه 1359 با ابلاغ ویژگی‌های کلی پرچم، مشخصات هندسی و فنی پرچم با رعایت استانداردهای ابلاغی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (سازمان ملی استاندارد ایران فعلی) بوده؛ و لذا مراتب نخستین استاندارد پرچم در سال 1359 تدوین که البته طی سال‌های 1383 و 1395 بازنگری شده است.

حسینی‌عالمی بیان کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین ویژگی‌های فعلی پرچم رسمی کشور، ابلاغی از سوی شورای انقلاب و سازمان ملی استاندارد ایران، عبارتند از:

1) پرچم به ترتیب عمودی از سه رنگ مساوی سبز، سفید و سرخ تشکیل شده است.

2) علامت مخصوص جمهوری اسلامی ایران، به رنگ سرخ در وسط پرچم قرار می‌گیرد.

3) شعار الله اکبر، به نشانه 22 بهمن 11 بار به‌صورت نوار در مرز رنگ سبز با رنگ سفید و 11 بار به‌صورت نوار در مرز رنگ سرخ با رنگ سفید (در مجموع 22 بار ) و به خط بنایی تکرار می‌شود.

4) حرف الف الله اکبر در نوار بالا در زیر کلمه و در نوار پایین در بالای کلمه به‌صورت افقی و در مرز رنگ سفید با سرخ و سبز قرار می‌گیرد.

5) لابه‌لای حروف الله اکبرهای فوقانی به رنگ سبز و الله اکبرهای تحتانی به رنگ سرخ پر می‌شود.

6) نسبت طول به عرض پرچم، هفت به چهار است.

7) نشانه الله سرخ رنگ که در مرکز پرچم جمهوری اسلامی ایران درج می‌شود، عبارت لا اله الا الله است.

8) تمام پرچم‌ها باید یک تکه بوده، به‌جز پرچم‌هایی که طول بیش از 4/1 متر دارند که در این صورت نیز نباید درز روی نشان رسمی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه اخیراً در طراحی، دوخت و نصب پرچم جمهوری اسلامی در نقاط مختلف شهری و ... و به‌ویژه از سوی شهرداری‌ها، استانداردهای ابلاغی قانونی در موارد بسیاری رعایت نشده و شاهد پرچم‌های بسیاری با اشکال مختلف و برخلاف ضوابط استاندارد است، ضرورت دارد در رعایت زیبایی، آراستگی و نصب در موقعیت برتر از سایر پرچم ها ـ پرچم نهادها ، ادارات اهتمام لازم صورت گیرد.

حسینی‌عالمی به تمامی دادستان‌های عمومی و انقلاب استان تأکید کرد: با توجه به ماده 27 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392، با اعطای مهلت 20 روزه به تمامی ادارات، نهادها و سازمان‌ها به‌ویژه شهرداری‌های تابعه درباره تعویض و همچنین رعایت و نصب پرچم‌های مطابق با استاندارد اقدام کنند.

وی همچنین در زمینه نحوه فروش پرچم‌های غیراستاندارد گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف متبوع باید بر نحوه فروش پرچم وتوزیع آن در تمامی فروشگاه‌های نظارت کامل داشته و افرادی‌که اقدام به فروش یا تولید پرچم غیر‌استاندارد می‌کنند نسبت به توقف توزیع و همچنین مرجوع کردن پرچم‌های غیراستاندارد با نظارت ویژه بر رعایت ضوابط و قوانین موضوعه مزبور اقدام و نتیجه پس از مهلت مقرر با هماهنگی دادستان‌های هر شهرستان، طی گزارشی جامع و مستند به این مرجع اعلام کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.03 seconds.