.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آبگرفتگی به اماکن مسکونی و کشاورزی ۴ شهرستان مازندران آسیب زد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: آبگرفتگی شدید اواخر هفته گذشته به اماکن مسکونی و اراضی کشاورزی چهار شهرستان مرکزی و شرقی استان آسیب زد.

به گزارش شمال نیوز،علی‌اصغر احمدی درباره خسارت ناشی از آبگرفتگی و سیلاب در زیرآب سوادکوه گفت: در پی اطلاعیه روابط عمومی و اخطاری که مدریت بحران صادر کرده بود ما شاهد بارندگی نسبتاً شدید در نقاط کوهستانی استان مازندران بوده‌ایم که متأسفانه بخشی از نقاط مسکونی و اراضی کشاورزی شهرستان‌های سوادکوه، بهشهر و گلوگاه دچار خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران بابیان اینکه در شب وقوع بارندگی و آب‌گرفتگی معابر و مساکن در شهر زیرآب، جلسه هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان سوادکوه تشکیل شد، افزود: از نقاط مختلف شهر بازدید کردیم و دستگاه‌های امدادی بسیج شد تا در همان موقع کارهای خدماتی و مقدماتی را انجام دهند.

احمدی بابیان اینکه امروز و دیروز در حال شناسایی و برآورد اولیه خسارت به اراضی کشاورزی و تأسیسات هستیم، گفت: برخی کارها به‌صورت ویژه و کوتاه‌مدت انجام‌شده و بخشی دیگر نیز برای تأمین اعتبار باید به هیئت دولت ارسال شود و در صورت تأمین اعتبار، نسبت به پرداخت خسارت بخش کشاورزی و مسکن اقدام خواهد شد.

وی بابیان اینکه دولت قصد دارد همه مردم را به سمت بیمه سوق دهد، ادامه داد: امسال با پیگیری استان مازندران، بیمه تضمین تولید را توسط بیمه کشاورزی استان مازندران راه انداختیم و استان مازندران اولین استانی است که این کار را انجام خواهد داد.

احمدی با اشاره به بی‌اعتمادی کشاورزان در امر بیمه، گفت: بیمه تضمین تولید هرگونه اتفاقی که منجر به کاهش تولید در واحد سطح شود را در بر خواهد گرفت و اداره بیمه مکلف به پرداخت خسارت به کشاورزان است.

وی بابیان اینکه میزان پرداختی کشاورزان در این بیمه بسیار پایین است، میزان آن را از ۹ تا ۱۵ هزار تومان در هر هکتار با توجه به نوع محصول بیان کرد و افزود: کشاورزان می‌توانند تمامی محصولات کشاورزی خود را بیمه تضمین تولید کنند، ضمن اینکه می‌توانند بیمه عادی خود را هم داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران بابیان اینکه بیمه تضمین تولید با پیگیری‌های استاندار و صندوق کشاورزی برای اولین بار در استان مازندران راه‌اندازی شده، آن را کار بسیار خوبی ارزیابی کرد که می‌تواند بسیاری از مشکلات کشاورزان را برطرف کند.

وی زمان جمع‌بندی برآورد خسارت بارندگی دو روز گذشته را یک هفته برشمرد و افزود: به علت پراکنده بودن اراضی کشاورزی و کوهستانی بودن برخی اراضی، برآورد خسارت نیازمند زمان بیشتری است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.342 seconds.