.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به روز شدن مطالبات داروخانه‌‌ها/آغاز حذف دفترچه در 606 بیمارستان‌ دولتی
مدیرعامل بیمه سلامت ایران از به روز شدن مطالبات داروخانه‌‌ها خبر داد و گفت: بدهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی 5 الی 6 ماه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شمال نیوز، طاهر موهبتی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در اداره‌کل بیمه سلامت مازندران برگزار شد از راه‌اندازی سامانه 1666 به عنوان راهکار جدید بررسی شکایات مردمی در سازمان بیمه سلامت خبر داد و اظهار کرد: این سامانه تا پایان خردادماه امسال راه‌اندازی می‌شود که به صورت هوشمند بوده و افراد می‌توانند شکایات خود را به صورت صوتی ثبت کنند و کد پیگیری و شناسایی نیز به آنها ارائه می‌شود و پس از دریافت، شکایت به اداره کل مربوطه ارجاع داده می‌شود تا بررسی و پاسخ آنها داده می‌‌شود.

وی از زیرپوشش بودن 40 میلیون ایرانی در بیمه سلامت خبر داد و تصریح کرد: از این جمعیت 22 میلیون روستایی هستند و 50 درصد جمعیت مازندران زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه 34 میلیون نفر در کشور زیرپوشش بیمه رایگان هستند، خاطرنشان کرد: در این بخش در مازندران 800 هزار نفر بیمه رایگان شدند.

این مسؤول در بخش دیگری گریزی به حوزه بیماران خاص زد و گفت: 63 هزار و 500 نفر در کشور و حدود 4 هزار نفر در مازندران جزء بیماران خاص هستند که در کشور سالانه 900 میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه می‌شود و بیشترین هزینه بیماران خاص مربوط به بیماران دیالیز با 450 میلیارد تومان است که 16 هزار و 300 نفر را شامل می‌شوند.

موهبتی با اعلام اینکه پرداخت بدهی‌های این سازمان به داروخانه‌های به روز شده است، ادامه داد: طی دو روز گذشته 1000 میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمت پرداخت شد.

وی اظهار کرد: پرداخت بدهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی به پنج الی 6 ماه و به بخش خصوصی از 12 ماه به پنج ماه کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به ادامه روند مطالبات ارائه دهندگان خدمت گفت: یکی از چالش‌های جدی سازمان بیمه سلامت تامین منابع مالی است اما امسال تصمیم جدی گرفته شد تا پرداخت‌ها منظم شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در حال پیگیری 4 هزار و 750 میلیارد تومان اسناد خزانه هستیم، ادامه داد: نباید هیچ‌گونه خد‌شه‌ای در ارائه خدمت به مردم وارد نشود و باید با همراهی ارائه دهندگان خدمات از سلامت مردم صیانت کنیم.

موهبتی با اشاره به اینکه حذف دفترچه‌ها در بیمارستان‌های دولتی آغاز شده است، گفت: تاکنون در 290 بیمارستان دولتی این طرح شروع شده است و به 606 بیمارستان دولتی می‌رسد و نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.825 seconds.