.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستين كنگره گراميداشت آيت‌الله محمدي‌لائيني برگزار شد
نخستين كنگره گراميداشت آيت‌الله شيخ حسن محمدي‌لائيني(ره) و شهداي روحاني مازندران، با حضور مرجع عاليقدر آيت‌الله نوري‌همداني، آيت‌الله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران، مسؤولان استاني و شهرستاني در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) نكا برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، پیش از ظهر امروز کنگره بزرگ با پاسداشت نام و یاد آیت‌الله شیخ حسن محمدی‌لائینی(ره) امام جمعه فقید نکا و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با هدف بزرگداشت نام و یاد روحانیت و علمای دینی در نکا برگزار شد.

این کنگره به همت دانشگاه آزاد سلامی واحد نکا و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج نکا، ستاد برگزاری نماز جمعه و برخی از نهادهای فرهنگی نکا برگزار شد.

نگاهی به زندگی‌نامه آیت الله محمدی لائینی(ره)

آیت‌الله شیخ حسن محمدی‌لائینی(ره ) در سال 1301، در روستای ملاخیل هزارجریب «لائی» پا به عرصه وجود گذاشت، در 8 سالگی پدر خویش را که 31 سال بیش نداشت، از دست داد و تحت تکفّل و سرپرستی مادر گرامی خود قرار گرفت.

مادر او که از زنان بسیار مؤمن روستا بود، تمام همت خود را بر این گمارد که فرزندش را در راه پدر گرامیش تربیت کند و به همین جهت در همان اوان کودکی روحیه طلبگی را در او ایجاد کرد.

آیت‌اللّه محمدی لائینی(ره) از هشت سالگی نزد عموی خویش شروع به تحصیل علوم دینی کرد و دروس ابتدایی حوزه را از او فرا گرفت؛ عموی او که مرد دانا و پرهیزگاری بود؛ بر امور تحصیلی‌اش نظارت می‌کرد.

وی دروس سطح را در حوزه علمیه منطقه نزد اساتید آن منطقه فرا گرفت و پس از آن، به محضر عالم و عارف نامی استان مازندران، حضرت آیت‌اللّه العظمی کوهستانی رسید تا سطوح عالیه را از وی فرا بگیرد.

وی در سال 1338، بعد از کسب اجازه از آیت‌اللّه کوهستانی، جهت ادامه تحصیل علوم اسلامی در 25 سالگی به نجف رفت و در طول 14 سال تحصیل در حوزه علمیه نجف، از محضر اساتید آن جا استفاده برد، سپس در سال 1342 و در حالی که دو دوره در درس خارج اصول شرکت کرده بود و اکثر کتب فقه در بحث عبادات و معاملات را گذرانده بود با کسب اجازه اجتهاد از علمای نجف، به ایران بازگشت.

آیت‌اللّه محمدی‌لائینی(ره) از محضر علمای بزرگی نظیر آیت‌اللّه حاج آقا میرتقی نصیری، آیت‌اللّه شیخ محمد کوهستانی، آیت‌اللّه حاج میرزاحسن یزدی، آیت‌اللّه حاج سید محمود شاهرودی و آیت‌اللّه میرزاهاشم آملی کسب فیض کرد.

آیت‌اللّه محمدی‌لائینی(ره)در زمان طاغوت که کشور در خفقان، رعب و وحشت بود و کسی جرأت به زبان آوردن نام مبارک امام خمینی (ره) را نداشت، به طور علنی و در اجتماعات مختلف از حضرت امام پشتیبانی می‌کرد و دائماً خطر انحطاط جامعه را به مردم گوشزد می‌‍کرد.

وی در قیام‌های مردمی علیه رژیم منحوس و فاسد پهلوی همواره پیشرو بود، تا آن جا که طلایه‌دار دسته‌های تبلیغی بود و به تبلیغ دین، اسلام و انقلاب در شهر و روستاها اهتمام ویژه داشت.

حضور در جبهه‌ها با لباس رزم و همچنین نمایندگی مردم مازندران در مجلس خبرگان از جمله مهم‌ترین فعالیت آیت‌الله محمدی‌لائینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله محمدی‌لائینی(ره) سرانجام در اثر بیماری، در مهر ماه 1372 جهان فانی را وداع گفت و پیکر پاک آن بزرگ مرد، پس از تشییع جنازه با شکوه و بی‌نظیر در استان مازندران و خواندن نماز بر آن جسم پاک توسط حضرت آیت‌اللّه نصیری، به قم منتقل شد و سرانجام بدن مطهّر آیت‌اللّه محمدی‌لائینی(ره) درکنار مقبره شهید آیت‌اللّه آقا شیخ فضل‌اللّه نوری، به خاک سپرده شد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.149 seconds.