.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نوشیدنی هایی که شما را به سرطان مبتلا می کند
نوشیدن مایعات داغ همچون چای و کمبود ویتامین C و A در بروز سرطان مری نقش دارد.

به گزارش شمال نیوز، محمدرضا قوام‌نصیری در ارتباط با سرطان‌های دستگاه گوارش، اظهار داشت: در کنگره جامعه جراحان ایران، انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ، موضوع سرطان دستگاه گوارش که شامل دو بخش فوقانی و تحتانی بوده مدنظر قرار داده است و جدیدترین مباحث در این زمینه مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرطان دستگاه‌ گوارش فوقانی شامل مری و معده و سرطان های دستگاه گوارش تحتانی شامل روده بزرگ و انتهای روده است، گفت:‌ سرطان معده جزو شایع‌ترین سرطان‌ها در میان زنان و مردان به شمار می‌رود، البته در زنان سرطان سینه شایع‌تر از سرطان معده است.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، افزود:‌ سرطان معده علائم آن دیر تظاهر می‌یابند و در بیش از نیمی از موارد در مرحله پیشرفته خود را نشان می‌دهد، لذا جواب درمان و پیش‌آگهی بیمار خوب نخواهد بود.

قوام نصیری بیان داشت:‌ براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سرطان معده با رژیم غذایی در ارتباط بوده و غذاها با نگه دارنده بنیان‌های نیتریت درصورت تبدیل شدن به نیتروزامین، سرطان معده و مری را ایجاد می‌کند که نیتریت نگهدارنده مواد گوشتی همچون کالباس و سوسیس بوده و در شهرهایی با جمعیت بالا همچون تهران مصرف این غذاها و سایر فست‌فودها بسیار زیاد است، همچنین این موضوع در جوانان و اطفال نیز مصرفش بیشتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ طبخ غذا نیز در افزایش تعداد بیماران مبتلا به سرطان معده نقش دارد و غذاهای نمک‌سود در این زمینه خطرآفرین هستند.

قوام نصیری در مورد سرطان مری، گفت: این سرطان ضایعه بدخیمی است که در ایران شیوع زیادی داشته و در مناطق خاصی همچون ترکمن‌صحرا،‌ خراسان شمالی، آذربایجان غربی و شرقی بیشتر بوده و در واقع این مناطق به کمربند افغانستان، چین، تبت و مغولستان به لحاظ شیوع سرطان مری متصل می‌شوند.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، اضافه کرد: براساس تحقیقاتی که دانشگاه کمبریج انجام داده مشخص شده که خاک و باد ناقل تبلوراتی هست به نام سلیکا که در اندازه های ۱۲۰ تا ۱۴۰ میکرون برای مری سرطان زا هستند.

قوام نصیری افزود:‌ مصرف مایعات داغ همچون چای و کمبود ویتامین C و A در بروز سرطان مری نقش داشته، البته گاهی کمبود ویتامین D نیز مؤثر است و عوامل ژنتیکی نیز از دیگر دلایل بروز این بیماری به شمار می‌رود، به طوری که افراد دارای این سرطان در نسل‌های قبلی خانواده خود، احتمال بیشتری برای ابتلا شدن به این بیماری دارند.


منبع: مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.