.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک مشاور امنیتی دولت عراق تشریح کرد؛
نقش تلگرام در بازداشت ۴ سرکرده داعش
هشام الهاشمی به خبرگزاری رویترز گفت: افسران وزارت اطلاعات عراق روی تلفن یکی از معاونان ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده داعش که در بازداشت به سر می‌برد، برنامه‌ای نصب کردند که موجب دستگیری چهار تن از رهبران داعش شد.
نقش تلگرام در بازداشت ۴ سرکرده داعش

به گزارش شمال نیوز به نقل از العربیه؛ یک مشاور امنیتی دولت عراق روز پنج‌شنبه 10 می 2018 گفت: ترکیه اسماعیل العیثاوی، ملقب به ابو زید العراقی را در ماه فوریه در این کشور دستگیر کرده و تحویل وزارت اطلاعات عراق داد.

به گفته الهاشمی، العیثاوی معاون مستقیم ابوبکر البغدادی و مسئول واریز پول به حساب‌های بانکی مختلف در کشورهای متعدد بود.

او گفت که افسران وزارت اطلاعات عراق با نصب برنامه پیام‌رسان تلگرام روی تلفن همراه العیثاوی، رهبران داعش را به عبور از مرزهای سوریه به سمت عراق وا داشته و آنها را دستگیر کردند.

یکی از افراد دستگیر شده، یک شهروند سوری به نام صدام الجمل است که پیش از این والی منطقه شرق فرات در داعش بود.

الهاشمی العیثاوی و الجمل را که خبر دستگیری آنها از تلویزیون عراق منتشر شد، مهم‌ترین شخصیت‌های داعش که تا کنون دستگیر شده‌اند، توصیف کرد.

او با اشاره به نبرد ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا در دو سوی مرزهای عراق و سوریه، گفت: «این عملیات با همکاری نهادهای اطلاعاتی آمریکایی در چهارچوب ائتلاف و همچنین سازمان اطلاعات ترکیه انجام شد.»

مشاور امنیتی دولت عراق در ادامه گفت که افسران اطلاعاتی عراقی و آمریکایی پس از دستگیری العیثاوی توانستند حساب‌های بانکی و رمزهایی که او مورد استفاده قرار می‌دهد را کشف کنند.

علاوه بر العیثاوی و الجمل، سه رهبر میدانی داعش به نام‌های محمد حسین القدیر اهل سوریه و عمر شهاب الکربولی و عصام عبدالقادر الزوبعی اهل عراق دستگیر شدند.

در پی دستگیری این رهبران عالی‌رتبه داعش، هشام الهاشمی گفت که دایره به دور رهبر داعش روز به روز تنگ‌تر می‌شود.

گمان می‌رود ابراهیم السامرائی، مشهور به ابوبکر البغدادی، خلفیه خودخوانده داعش در یکی از شهرک‌های مرزی عراق و سوریه پنهان شده باشد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق ماه گذشته اعلام کرد که همه اقدامات لازم را علیه تندروهای مستقر در سوریه به کار خواهد گرفت. نیروهای هوایی عراق از سال گذشته تا کنون بارها مواضع داعش در سوریه را بمبماران کرده‌اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.355 seconds.