.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجهیز مناطق حفاظت‌شده محیط زیست مازندران به 2 دستگاه پهباد
معاون فنی اداره‌کل محیط زیست مازندران از تجهیز مناطق حفاظت‌شده این استان به 2 دستگاه پهباد خبر داد و گفت: کارهای مربوط به مناقصه این دستگاه‌ها انجام شده و ضمن اینکه یک میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات اطفای حریق به محیط زیست مازندران اختصاص یافته است.

به گزارش شمال نیوز،علی‌اکبر یداللهی در پاسخ به اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تهدیداتی که برای تالاب‌ها به‌ویژه میانکاله در بحث خشکسالی داریم؛ چه اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: همانطور که می‌دانیم 18 درصد از تالاب میانکاله به‌دلیل کاهش منابع آب ورودی خشک شده است و با عنایت به اهمیت بالای پناهگاه حیات وحش میانکاله به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره با دو اکوسیستم آبی و خشکی، کارگروه نجات میانکاله از دو سال گذشته تشکیل شده و جلسات آن به‌صورت مرتب برگزار است.

وی افزود: برای سال‌جاری و در ادامه اجرای پروژه نجات میانکاله از خشکسالی پیمانکار و مشاور مربوطه انتخاب شده که مقرر شد در مرحله نخست 54 کیلومتر از انهار منتهی به این تالاب بین‌المللی لایروبی شود و پیش‌بینی‌ها برای سال‌جاری لایروبی 150 کیلومتر از مجموع انهار منتهی به تالاب میانکاله است.

معاون فنی اداره‌کل محیط زیست مازندران تصریح کرد: برای سال 97، یک میلیارد و 520 میلیون تومان جهت لایروبی انهار در میانکاله اختصاص یافته است که تماماً پرداخت می‌شود.

یداللهی در پاسخ به اینکه باتوجه به آتش‌سوزی‌های سال گذشته در میانکاله، چه تدابیری اندیشیده شده که در مساحت 68 هزار و 800 هکتاری میانکاله بتوان محافظت خوبی صورت داد و در مواقع لزوم نیز از افزایش خسارات ناشی از آتش‌سوزی کم کرد، گفت: پس از سال‌های سال، مبلغ یک میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به خرید تجهیزات اطفای حریق شامل کوادکوپتر، فلکس بگ، رودفایر، تراکتورو تانکر حمل آب در مناطق حفاظت‌شده مازندران به تصویب رسیده است.

وی همچنین از درخواست اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران برای خرید دو دستگاه پهباد با قابلیت جابجایی 500 لیتر آب خبر داد و گفت: کارهای مربوط به مناقصه و خرید این پهبادها انجام شده است.

معاون فنی اداره‌کل محیط زیست مازندران ادامه داد: وقتی بخشی از پایش‌ها و ارزیابی‌ها به‌ویژه در مناطق وسیع حفاظت‌شده با پهباد صورت بگیرد، محیط‌بانان وقت بیشتری جهت انجام کارهای کیفی و پژوهش‌محور دارند.

یداللهی ادامه داد: ابتدای شهریورماه فصل گاوبانگی است و پهباد می‌تواند در ارزیابی محیطی در روز و حتی در شب با استفاده از دوربین مادون قرمز به پژوهش‌ها و تحقیقات محیط زیست کمک کند.

معاون فنی اداره‌کل محیط زیست مازندران گفت: برای مدیریت زیستگاه‌ها و حیات وحش نیاز به تجهیزات به‌روز داریم؛ برای پناهگاهی چون میانکاله با ده‌ها هزار مساحت نیاز به پهباد است و این مسافت را نمی‌توان با وسایل و تجهیزات و نیروی انسانی اندک مدیریت کرد.

یداللهی بیان کرد: البته هدایت پهبادها نیازمند نیروهای متخصص است که باید آموزش ببینند و کار راهبری را به‌خوبی انجام بدهند.

تنها در سال گذشته حدود 10 فقره آتش‌سوزی کوچک و بزرگ در میانکاله رخ داد که بر اثر آن 150 هکتار از پوشش گیاهی ازجمله انارستان‌ها طعمه آتش شد، با وجود پهبادها می‌توان در مواقع آتش‌سوزی نقاط اولویت‌دار را شناسایی و خسارت‌ها را به حداقل رساند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.