.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستگیری قاچاقچیان مکالمات اینترنتی در مازندران
فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی (ترمینیشن) از سوی کارآگاهان پلیس فتا خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،سردار سیدمحمود میرفیضی با اشاره به شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی در استان، گفت: درپی مراجعه نماینده حقوقی شرکت مخابرات استان مبنی بر قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی و عمل "ترمینیشن" توسط فرد یا افرادی ناشناس که خسارت 6 میلیارد ریالی برای شرکت زیرساخت به همراه داشت رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی با شناسایی، یکی از متهمان به قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی در استان مازندران را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی، اعلام کرد که سیم کارت‌های خریداری شده را به فردی دیگر تحویل داده و در ادامه تحقیقات، متهم اصلی پرونده نیز در استان تهران شناسایی و با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی، دستگیر شد.

این مسؤول با بیان اینکه 8 هزار عدد سیم کارت و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی از مخفیگاه متهم کشف شده، تصریح کرد: این فرد در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به بزه انتسابی و قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی در استان‌های خراسان رضوی، تهران و مازندران از طریق شرکت‌های خارجی اعتراف کرده است.

میرفیضی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی و با صدور حکم قضایی و قرار 2 میلیارد ریالی، روانه زندان شد.

وی بر ضرورت ساماندهی و تصویب آیین نامه‌های ارتباطات تلفنی اینترنتی در شرکت‌های مخابراتی برای ناامن کردن فضا برای متخلفان و قاچاقچیان در این حوزه، تاکید کرد.

به گزارش فارس، مسیر قانونی ارتباطات بین‌الملل کشور توسط وزارت ارتباطات (شرکت ارتباطات زیر ساخت) برقرار می‌شود. در این بین ارتباطات غیرمجاز بین‌الملل به واسطه عدم نظارت و کنترل شبکه مخابراتی، مشکلات و خسارات سنگینی را به وجود می‌آورد.

قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی یا "ترمینیشن" از جمله جرایمی است که به انتقال تماس‌های تلفنی اینترنتی از خارج به داخل کشور گفته می‌شود و در این عمل مجرمانه، هزینه‌ای ناچیز برای تماس گیرنده و هزینه‌ای گزاف برای شرکت‌های مخابراتی در پی داشته که به آن، قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی اطلاق می‌شود.

عکس این عمل که " اریجینیشن" نام دارد، فرایندی است قانونی و مجاز که در آن شرکت‌های خصوصی و فعالان تلفنی اینترنتی، اقدام به برقراری ارتباط تلفنی اینترنتی می‌کنند.

رصد، شناسایی و برخورد با قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی، برابر ماده 752 قانون مجازات اسلامی، در اولویت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی قرار دارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.19 seconds.