.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تیرماه آخرین فرصت جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اعلام محدودیت زمانی در دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی داریم، گفت: آخرین فرصت در این بخش تیرماه است و باید تا پایان خرداد ماه مبالغ تسهیلات در نظر گرفته شده تعیین تکلیف شود.

به گزارش شمال نیوز، ابوالفضل رضوی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران که با حضور استاندار مازندران، مدیران بانک ها و دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران در سالن استانداری مازندران برگزار شد خواستار توجه به مسائل توسعه اقتصادی دریایی شد و اظهار کرد: بحث گردشگری دریای در استان مازندران، گیلان، بوشهر و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه توسعه گردشگری در این استان بسیار زودبازده است و انتظار است در این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشیم خواستار توسعه فعالیت دامپروری در استان شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه سرعت عمل و دقت باهم مدنظر است و ما نمی‌خواهیم هیچ‌کدام را فدای دیگری کنیم، خاطرنشان کرد: هدف از ارائه تسهیلات، پخش پول نیست بلکه هدف ما ایجاد شغل و افزایش درآمد کشور در بخش روستایی است.

این مسئول رضوی با اعلام اینکه بحث توسعه استفاده از لباس و غذاهای بومی در استان جدی گرفته شود، گفت: هنرهای بومی سه استان گیلان، گلستان و مازندران قابلیت توسعه ملی و فراملی دارد و امکان ایجاد درآمد از کنار این هنرها وجود دارد.

رضوی ادامه داد: اکنون هم این آمادگی را داریم که برای تشکل‌های اقتصادی خانواده شهدا، کمیته امداد و بهزیستی که تعاونی واقعی داشته باشد از محل اعتبارات توسعه معاونت روستایی وام ۴ درصد ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه سهم استان مازندران از اعتبارات اشتغال روستایی ۴۷۲ میلیارد تومان است، بر لزوم پیشتازی فرمانداران و بخشداران در جذب این اعتبارات تأکید کرد و ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند هم کاهنده و هم افزاینده سرعت باشند و رئیس‌جمهور با هر قسمت توقف‌دهنده برخورد خواهد کرد.

معاون توسعه مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه محل اجرای این پروژه‌ها روستاها و مناطق عشایری است، گفت: در این رابطه علاوه بر تصمیم‌گیرندگان، ناظران استانی و ملی نیز انتخاب شده‌اند.

این مسئول سقف پرداخت سرمایه در گردش در شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مدت‌زمان پرداخت وام برای این شهرها، ۱۸ ماه و کارمزد ۱۰درصد است.

رضوی میزان کارمزد وام برای روستاها و مناطق عشایر نشین غیرمرزی را ۶ درصد بیان کرد و گفت: برای واحدهای احداثی و ایجادی تا سه سال تنفس وجود دارد و مدت بازپرداخت ۶ سال است و بانک ۱۰ روز زمان دارد تا به متقاضی اعلام کند که طرحش پذیرش شده است و متقاضی حداکثر یک ماه فرصت ارائه وثیقه دارد.

این مسئول سقف اعتبارات هر پروژه استان مازندران را تا ۶ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این میزان امکان تغییر دارد و پروژه‌های ۱۵ میلیاردی باید توجیه کشوری و استانی داشته باشد.

رضوی خواستار توجه به مباحث آموزش شد و گفت: استارتاپ‌های روستایی در مازندران مورد توجه قرار گیرد و این موضوع در استان گیلان به خوبی رونق گرفته است./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.94 seconds.