.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از عدم پیگیری مصوبات شورا تا انتقادات تند اعضای شورا به شهرداری
اعضای شورای شهر قائم‌شهر به عدم آذین‌بندی و برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه در فضای شهر و اجرا نشدن مصوبات شورا توسط شهرداری قائم‎شهر در صحن علنی شورا اعتراض کردند.

به گزارش شمال نیوز، جلسه علنی شورای شهر قائم‌شهر دوشنبه‌شب در سالن جلسات با نیم ساعت تاخیر و با ابتدا با حضور هفت نفر آغاز شد و هریک از اعضای شورا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و صعود تیم نساجی مازندران به لیگ برتر به اظهارنظر پرداختند و پس از آن به لوایح کمیسیون‌های شورا و شهرداری قائم‎شهر را بررسی کردند.

عباس صالح‌زاده نایب رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر، اظهار کرد: در این هفته دومین سالگرد شهدای مدافع حرم خان‌طومان و اولین شهید مدافع حرم شهرستان قائم‌شهر شهید محمدبلباسی برگزار می‌شود که شهرداری باید فضا را به نحو شایسته آماده کند تا آن طور که شایسته است فضای شهری آماده برگزاری این مراسم شود.

وی افزود: از مالک تیم نساجی‌، مدیرعامل، مسئولان تربیت بدنی، بازیکنان، کادر فنی، شهرداری، شورای شهر و خبرنگاران که کنار این تیم حضور داشتند از همه‌ی افرادی که این شادی را برای مردم رقم زدند تشکر ‌میکنم و شورای شهر و شهرداری برای ادامه روند رو به رشد تیم نساجی کنار این تیم خواهیم بود تا مردم قائم‌شهر اتفاقات بهتری را مشاهده کنند تا شهری خوب و بانشاطی را داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قائم‌شهر به عدم پیگیری مصوبات شورای شهر توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: اکیدا باید به شهرداری تذکر داده شود چرا مصوبات شورا و کمیسیون پیگیری نمی‌شود درحالی که باید بصورت قانونی توسط شهرداری اجرا و پیگیری شود، بی‌توجهی به مصوبات شهری باید مورد برسی قرار گیرد.

نایب رئیس شورای شهر قائم‎شهر با اشاره به اینکه باب تذکر باید باز شود، ادامه داد: نسبت به کسی تعارف نداریم، اقدامی در شهر صورت نگیرد ما باید به مردم پاسخگو باشیم، اکنون در کنار شهرداری و کمک حال مدیریت شهری هستیم، اما می‎بینیم شهرداری اقدامات مورد نظر را انجام نمی‌دهد.

این مسوول بیان کرد: 90 درصد واحد موتوری در پارکینگ بیکار است که باید به ان رسیدگی شود، شهرداری چگونه نمی‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و شهر این چنین به مشکل بخورد و باید به ان توجه کرد و نسبت به روش اجرا در سطح شهر اعضا شورا به جد پیگیر است و شهرداری با قاطعیت اجرا کند.

احسان اسماعیلی نجار دیگر عضو شورای شهر قائم‌شهر نیز خاطرنشان کرد: هفته گذشته شورای شهر جلسه‎ای برای مدیریت شهری نداشته و چندصباحی است مشاهده می‌کنیم، شهرداری آتش به اختیار شده است و در یکی از کوچه‌های رینگ داخلی کفشگرکلا بدون تغییر کاربری آسفالت می‌کند درحالیکه خیلی از جاهایی شهر رنگ و بوی عمرانی دیده نمی‌شود و فقط در فضاهایی که جلوی دید همگان است آسفالت اجرا می‌شود و در برخی از مناطق که نیاز به آسفالت است و پرتردد هیچ اقدامی نمی‌شود.

وی به بنرهای تبریک پیروزی نساجی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: سطح شهر بنرهای تبریکی زده شده است که تبلیغات یک فروشگاه موادغذایی در آن طراحی شده که اصلا زیبنده شهرداری نیست و نشان از ضعف شهرداری در این امور است.

عضو شورای شهر قائم‎شهر بیان کرد: دوشنبه گذشته جلسه‎ای برگزار شد تا برای جشن نساجی تدارک دیده شود، که در این جلسه مقرر شد مراسم در روزی غیر از چهارشنبه برگزار شود چطور شد برنامه تغییر کرد باید توضیح داده شود و این نشان از این است که اتاق فرمان این مراسم در جای دیگری تشکیل شده بود و تشریفاتش به گردن شورا و شهرداری قرار گرفت که باید پیگیری شود.

این مسئول تصریح کرد: در هفته اعیاد شعبانیه، روز معلم، روز شوراها، روز ماما و جشن بزرگ نیمه شعبان در تنها شهر مزین به قائم‎آل محمد در کشور است که هیچ آذین‌بندی در سطح شهر مشاهده نشده است و مراسمی نیز برگزار نشد که جای تاسف دارد، آقای شهردار در اوایل تصدی مسئولیت خود قول دادند تا برای پرسنل شرح وظایف تعریف کنند اما اکنون شاهد آن هستیم که تنها روزی بلوار کشی می‌شود و روز دیگر آنها را جمع‌آوری می‌کنند و کماکان شرح وظایفی در کار نیست.

ایمان پویامهر دیگر عضو شورای شهر قائم‌شهر نیز در ادامه به عدم فضاسازی شهری در این ایام اشاره کرد و گفت: شهرداری هیچ فضاسازی شهری در سطح شهر انجام نداد و حتی به گروه‌های مردمی که این اعیاد را مراسم گرفتند نیز کمکی نکرد، مردم نیز نمی‌دانند برای دریافت کمک برای مراسمات و جشن‌های مردمی به کدام واحد شهرداری مراجعه کنند.

وی افزود: در این هفته مراسم سالگرد شهید محمد بلباسی را در پیش داریم و شهرداری باید در برگزاری این مراسم از همین امروز اغاز کند تا به نحو شایسته این مراسم برگزار شود.

عضو شورای شهر قائم‎شهر ادامه داد: احداث کانال‌هایی که نیمه کاره رها شده و مردم مشکل آسفالت دارند در منطقه شهرداری باید هرچه زودتر برای اجرای آن اقدام کند و مردم را از این مشکلات رها کند که زیبنده فضای شهری قائم‎شهر نیست.

غلامرضا میرزایی دیگر عضو شورای شهر قائم‎شهر اظهار کرد: بعضی از اقداماتی که در جلسه مطرح و به کرار توسط اعضای شوار اعلام می‌شود، هیچ بازخوردی توسط شهرداری در سطح شهر مشاهده نمی‌کنیم.

وی افزود: پیرامون موضوع تابلوهای تبلیغاتی شهر که همچنان منتظر لایحه و مصوبه هستیم و هیچ اقدامی صورت نگرفته درحالی که این موضوع یکی از راه‌های درآمدی شهرداری است و می‌توان از آن بهره جست همچنان اقدامی صورت نگرفته است و موضوعات این چنین بر زمین مانده در سطح شهر زیاد شده که باید به آن رسیدگی کرد.

عضو شورای شهر قائم‎شهر بیان کرد: برای فعالیت‌های عمرانی و شهر قرار بود در سایت شهرداری صفحه‌ای مخصوص به این کار ساخته شود تا همه‌ی مردم و پیمانکاران بدانند در آینده برای این شهر چه کارهایی قرار است انجام شود که این اتفاق هم انجام نشده است و بر زمین ماند.

این مسئول به عدم ارائه گزارش کار قسمت‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: چرا در برخی از واحدها گزارش کار وجود ندارد و به شورا نمی‌آید؟ چرا نامه‌هایی که توسط شورای شهر به شهرداری زده می‎شود هیچ جوابی داده نمی‌شود؟ سوال‌هایی است که باید پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: اگر قرار است که تصمیمات از جایی دیگر گرفته شود چرا ما این جا جلسه می‌گذاریم و اجرا بصورت دیگر اقدام می‌شود و معضلات و مشکلات گوناگون همچون نگین شمال و غیره را رها کرده‌ایم.

میرزایی خاطرنشان کرد: مواردی که در کمیسیون بهداشت محول شده کار روی زمین مانده است و شهرداری اجرا نمی‌کند، پیمانکار برای جمع‌آوری سگ که مبلغ ۷۰ هزار تومان بابت هر سگ پرداخت می‌کند بسیار روال کندی در جمع‌آوری دارد، نیاز است این موارد عمومی شود تا مردم شاید بهتر بتوانند کمک کنند و به این روال سرعت ببخشند.

لازم بذکر است باقی اعضای شورای آقایان عباسی، شیرسوار و نصیرمتانی نیز به عدم اجرای مصوبات شورا، آذین‌بندی و برگزاری مراسمات اعیاد شعبانیه توسط شهرداری قائم‎شهر اعتراض کردند و پیگیری این کم‌کاری شهرداری هستند.

محمد نصیرمتانی در این بین به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قائم‏‎شهر، اظهار کرد: اعضای شورا درحالی از کم کاری فرهنگی گله‌مند هستند که خود هیچ مصوبه و بودجه‌ای برای امورات فرهنگی شهرداری مصوب نکردند و این کمیسیون با دست خالی باید کارهای خود را انجام دهد پس ابتدا باید خود را اصلاح کنیم و برای امورات فرهنگی شهر بودجه‌ای در نظر گرفت و بعد از آن کار خواست./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.