.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بی طرفی در امر قضاوت اصل است
رئیس کل دادگستری مازندران، بی طرفی در امر قضاوت را برای قاضی یک اصل دانست.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام تقوی فرد در مراسم تحلیف دوره چهارم کارآموزان قضایی دادگستری مازندران به اهمیت بحث قضا و قضاوت اشاره کرد و افزود: قضا و قضاوت، مشخص ترین، جایگاهی است که از نظر حقوقی، فقهی و اجتماعی، بسیار اهمیت داشته وازطرفی، پرچالش ترین منصب در سازمان حکومتی است.

این مقام قضایی در ادامه به جایگاه مهم قضاوت اشاره کرد و افزود: شأن قضاوت در ساختار حاکمیت اسلامی بر گرفته از شأن قضاوت پیامبر اکرم(ص) است و بهترین اجرای حکم وعدالت، اجرای احکام قرآن است وقضات جوان باید ازرفتار و کردارپیامبران در امر قضاوت الگوی برداری کنند تا در امر قضاوت موفق و دچار لغزش نشوند.

وی همچنین به قضاوت حضرت داود(ع) و جایگاه او در این امر اشاره کرد و گفت: خداوند حضرت داوود را به قضاوت بر پایه حق فرا خواند و ما قضات باید به آن بیند یشیم که این منصب جایگاه حضرت داوود است و کسانی که به این منصب می رسند باید در امر قضا، کار خدایی انجام دهند.

رییس کل دادگستری استان مازندران بی طرفی در امر قضاوت را برای قاضی یک اصل دانست و افزود: قاضی در امر قضاوت باید تلاش و به درستی قضاوت کند تا اصحاب پرونده از بی طرفی قاضی یقین داشته و دادگاه را عدلیه امین بدانند.

این مقام ارشد قضایی صبر و بردباری را از طاقت فرساترین امور در کار قضاوت برشمرد و اظهار داشت: درنگ و تامل در اتخاذ تصمیم قضایی منشا خیرات است.

رئیس کل دادگستری استان درادامه به قضات جوان توصیه کردو گفت: در کار قضاوت به اقشار ضعیف جامعه توجه کنند و وضع ظاهر فرد در تصمیم قضایی نباید تاثیرگذار باشد و زمانی که وقت صدور رای رسید، از عواقب آن نهراسند و با شجاعت و با نگاه عادلانه حکم صادر کنید.

رئیس دستگاه قضایی استان مازندران با تاکید بر اینکه قسم خوردن برای اجرای عدالت در دستگاه قضایی استان باید برای اجرای عدالت و مسئولیت ناشی از آن باشد اظهار داشت: باید آنچه که قرآن کریم به آن اشاره کرده را اجرا کنیم؛ به طوری که اجرای عدالت را مردم احساس کنند واینجاست که مردم احساس آرامش خواهند کرد.

وی همچنین افزود: قاضی در امور اجتماعی و در زمان قضاوت باید یک شخص بی طرف باشد نباید حس قدرت کند و باید با یک نگاه مساوی بین مراجعه کنندگان عادلانه رفتار کند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.