.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معافیت 10 درصد حق بیمه صیادان مازندران و گلستانی در انتظار اصلاح یک سی‌دی
معافیت 10 درصدی حق بیمه صیادان مازندرانی و گلستان در انتظار اصلاح سی‌دی ارسالی سازمان هدفمندی به تامین اجتماعی است و اصلاح این سی‌دی ظاهرا 2 سال طول کشیده است.

به گزارش شمال نیوز، بحث معافیت 10 درصد حق بیمه صیادان مازندرانی برای نخستین‌بار در جلسه فعالان بخش خصوصی با استاندار مازندران مطرح شده است.

مسؤولان این مجموعه اعلام کرده است که صیادان استان گیلان به دلیل نفوذ مناسبی که در بدنه دولت دارند از این سهمیه استفاده می‌کنند و سایر صیادان از این حق در حال حاضر محروم هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر رئیس اتحادیه تولیدکنندگان ماهی کیلکا مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: 10 درصد بحث بخشودگی حق بیمه صیادان که این مصوبه سال 88 است، ردیف آن دیده شده است و اعتبار آن هم موجود است در استان گیلان به مرحله اجرا رسیده ولی در استان عملیاتی نمی‌شود.

مهرداد قلی‌پور درباره دیگر مشکل صیادان استان مازندران در ارتباط با اعمال سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادی و مشکلی که صیادان دارند، گفت: در این ارتباط مصوبه قانونی مبنی بر بازنشسته شدن صیادان پس از 20 سال کار مداوم داشتیم که این طرح تا سال 92 در کشور اجرا می‌شده است اما از سال 92 به بعد تامین اجتماعی جلوی اجرای این طرح را گرفته است.

وی با اعلام اینکه توقف بیمه صیادان بدون ادله قانونی از سال 92 اجرایی شده است، افزود: صیادان برای اینکه مشمول این طرح شوند موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کرده و رای لازم را دریافت می‌کنند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان ماهی کیلکا مازندران، خاطرنشان کرد: اگر قانون وجود ندارد، چرا در دیوان عدالت اداری رای می‌دهد و سازمان تامین اجتماعی تمکین می‌کنند و اگر قانون وجود دارد چرا سازمان تامین اجتماعی خودسرانه اقدام به جلوگیری از اجرای این قانون می‌کند، سه سال شرکت‌های صیادی و صیادان باید نسبت به پرداخت بیمه اقدام کنند در صورتی که براساس بند"ب" شغل صیادی را سخت و زیان آور معرفی کرده است و مستندات قانونی زیادی دارد، در تامین اجتماعی استان مازندران این موضوع مورد پذیرش قرار می‌گیرد ولی در کمیسیون تطبیق پنج نفر رای دهنده داشته و چهار نفر تایید می‌کنند و سازمان تامین اجتماعی خودسرانه این رای را قبول ندارد و رای منفی می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این مشکلی است که در حال حاضر صیادان موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری و رای می‌گیرند.

اما مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در ارتباط با اظهارات مطرح شده در ارتباط با بحث بخشودگی 10 درصدی بیمه صیادان مازندران و اعمال سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادی توضیحاتی داده است.

اصغر محمودی با اعلام اینکه در شیلات با دو موضوع بحث تخفیف 10 درصدی و بحث سخت و زیان‌آور بودن این شغل مواجه هستیم، گفت: در ارتباط با بحث 10 درصد دولت اعلام کرده است که به سه هزار و 400 نفر یارانه پرداخت می‌کند که از 10 بیست و هفتم، 10 درصد آن را دولت تقبل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این یارانه به صیادان شمال کشور اختصاص پیدا می‌کند و باید بین صیادان استان‌های گیلان، گلستان و مازندران تقسیم شود که در حال حاضر در استان گیلان اعمال می‌شود و موضوعی است که صیادان و شیلات با سازمان هدفمندی باید نسبت به حل و فصل آن اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران اضافه کرد: سی‌دی که سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها برای تامین اجتماعی ارسال کرده است، مشمول صیادان مازندران و گلستان نمی‌شود که این موضوع مربوط به دو سال گذشته بوده است.

وی با اعلام اینکه همان زمان که این سی‌دی را دریافت کردیم به نمایندگان و شیلات نامه زدیم و اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، گفت: بنده دوبار در رسانه‌ هم اعلام کردم که این موضوع توسط شیلات و سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید حل و فصل شود.

محمودی اضافه کرد: تا الان نتیجه‌ای دریافت نکردیم، سی‌دی که برای استان گیلان ارسال شده است باید بین استان‌های مازندران و گلستان تقسیم شود.

وی درباره بحث سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادی و بازنشسته شدن این قشر پس از 20 سال کار در این رشته، گفت: این موضوع باید بین شیلات و صیادان حل و فصل شود به این دلیل که شیلات اعلام کرده است که هیچگونه رابطه حقوقی با صیادان سهم ندارد و چون رابطه حقوقی با این صیادان ندارد، صیادان سهم بر مشمول قانون سخت و زیان‌آور بودن این شغل نمی‌شوند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.