.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جذب اشتغال روستایی بسیار کُند است/ فرصت طلایی ایجاد اشتغال را از دست ندهیم
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تماس‌های مردمی و بررسی‌های میدانی حاکی از این است مردم از روند پرداخت اعتبارات شدیدا گله‌مند هستند که این امر نشان از کُندی جذب اعتبارات دارد

به گزارش شمال نیوز،علی‌محمد شاعری درباره پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر اشتغال از جمله دغدغه‌های جدی کشور و استان به شمار می‌رود و در سال گذشته متاسفانه بیش از 10 هزار نفر در مازندران شغل خود را از دست دادند و از طرفی افزایش جمعیت جوانان جویای کار را هم شاهد هستیم، متاسفانه آمار بیکاری بین تحصیل‌کرده‌ها بسیار بالاست و در هر صورت باید بستری برای اشتغال آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغالزایی و حل مسأله بیکاری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی است، گفت: پرداخت وام اشتغال روستایی می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال جدید و فرصت‌های شغلی برای کارآفرینی باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین مسأله‌ای که در جریان اختصاص وام اشتغال روستایی باید مدنظر قرار گیرد فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و بسترسازی برای حضور افراد سرمایه‌گذار و کارآفرین در روستاهاست.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اولویت اصلی کار باید بر مبنای ایجاد اشتغال پایدار با تکیه بر الگوی اقتصاد‌مقاومتی و حمایت از تولید داخلی باشد و با توجه به تولید داخل، بازار فروش و رقابتی فعال شود.

شاعری اظهار کرد: با توجه به اینکه فرصت جذب اعتبارات وام اشتغال روستایی تا پایان تیرماه است باید از حداکثر توان و ظرفیت برای جذب این اعتبارات استفاده کرد چراکه فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها همکاری لازم را در پذیرش طرح‌ها و وثیقه‌های لازم داشته باشند، گفت: همکاری حداکثری در جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تماس‌های مردمی و بررسی‌های میدانی اینجانب حاکی از این است مردم از روند پرداخت اعتبارات شدیدا گله‌مند هستند که این امر نشان از کُندی جذب اعتبارات دارد و لازم است استاندار، فرمانداران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی برای جذب این اعتبارات تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

این مسؤول بیان کرد: در این خصوص تذکرات لازم را به مسؤولان مربوطه داده‌ا‌م و انتظار داریم با برنامه‌ریزی علمی و اقدام جهادی به قید فوریت مشکلات و موانع اشتغال و تولید در مازندران حل شود.

شاعری گفت: با توجه به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی کم‌بهره است و یکسال تنفس برای پرداخت آن در نظر گرفته شده است باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نه تنها همه اعتباراتی که به استان اختصاص یافته جذب شود بلکه از اعتبارات شناور سایر استان‌ها نیز استفاده شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.