.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا رگه‌های سفید گوجه فرنگی مضر است؟
دکتر محمد مهدی رزمجو افزود: ۱۸ محصول عمده کشاورزی تحت پایش مداوم سنجش سموم و کود‌های شیمیایی و فلزات است و گوجه فرنگی یکی از این محصولات است.

به گزارش شمال نیوز، رگه‌های سفیدرنگ در گوجه فرنگی ناشی از رسوب نیترات و فلزات سنگین نیست و مردم می‌توانند این محصولات را با اطمینان خاطر مصرف کنند.

دکتر محمد مهدی رزمجو افزود: ۱۸ محصول عمده کشاورزی تحت پایش مداوم سنجش سموم و کود‌های شیمیایی و فلزات است و گوجه فرنگی یکی از این محصولات است.

وی اظهار کرد: رگه‌های سفید رنگ در گوجه فرنگی می‌تواند ناشی از کم و یا زیاد شدن نور، آبدهی نامناسب، تاخیر یا تعجیل در برداشت و موارد اینچنین باشد، نیترات و فلزات سنگین در گوجه و سایر محصولات کشاورزی در آزمایشگاه‌های معتبر علوم پزشکی کنترل و پایش می‌شود و اگر نمو‌های فراتر از حدود مجاز دیده شود قطعا تذکر داده می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه عامه مردم تصور درستی از این موضوع ندارند از ان‌ها خواست تا به فضا سازی‌های مجازی و آنچه در شبکه‌های اجتماعی در این زمینه گفته می‌شود توجه نکنند.

وی اضافه کرد: این مباحث در باره تزریق رنگ به هندوانه هم گفته می‌شود، اگر هندوانه پوک است یا رنگ غیر متناسب دارد ناشی از تزریق رنگ به درون آن نیست و مباحث مطرح شده در این زمینه هیچ پایه و اساس درستی ندارد.

او اضافه کرد: در آزمایشگاه‌های معتبر و معتمد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نمونه گیری از یک هزار و ۸۰۰ نوع فراورده کشاورزی انجام شده است که ۱۰ درصد از آن عدم انطباق با استاندارد داشته و مابقی استاندارد بوده است، این پایش‌ها مستمر و همیشگی است و برای ۱۸ نوع محصول کشاورزی به صورت اجباری انجام می‌شود.

رزمجو همچنین گفت: از جمله محصولات تولید شده در کشورمان که عدم انطباق بیشتری با استاندارد‌ها داشته در این بررسی‌ها مربوط به پیاز و سیب زمینی است، این محصولات در ۲ سال قبل عدم انطباق بیشتر و پارسال عدم انطباق کمتر داشته اند و امیدواریم امسال این عدم انطباق‌ها به صفر رسیده باشد./ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.