.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با جشن نيمه شعبان و با حضور معاون رئیس‌جمهور:
بوستان ولایت ساری با 10 طرح فرهنگی و تفریحی افتتاح شد+ تصاویر
بوستان ولایت ساری با 10 فضای فرهنگی ، اجتماعی و تفریحی در سطح 6 هکتار چهارشنبه شب همزمان با جشن نیمه شعبان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و جمعی از شهروندان به بهره برداری رسید.

به گزارش شمال نیوز، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور در مراسم افتتاح این طرح تاکید کرد که دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به استان مازندران دارد و تحقق مطالبات مردم این خطه را پیگیری می کند.
محمدباقر نوبخت گفت : امروز احسان شما مازندرانی ها را باید با احسان پاسخ داد و رئیس جمهوری هر وقت سخن از شما ساروی ها و مازندرانی ها سخن گفته می شود ، به وجد می آید .
وی با اشاره به اینکه امشب شاهد به بهره برداری رسیدن پروژه مهم فرهنگی و تفریحی مرکز استان مازندران هستیم ، افزود : به شهردار شما وعده همکاری برای حمایت و پشتیبای مالی از طرح های خدماتی و عمرانی را دادم .
نوبخت گفت : از استاندار مازندران نیز توقع داریم با توجه به اینکه مازنی ها پشتیبانی و حمایت همه جانبه ای از دولت تدبیر و امید داشته اند ، به خواسته های به حق آنان توجه ویژه ای کنند .

بوستان ولایت ساری در محل پادگان شهید فرامرزی ساری در مرکز این شهر ساخته و بهره برداری شد.

خروج پادگان های ارتش جمهوری اسلامی به خارج از شهر یکی از اقدامات مهدی عبوری شهردار مرکز استان بوده است که شهرداری ساری با در اختیار گرفتن 6 هکتار از 10 هکتار زمین پادگان شهید فرامرزی ساخت بوستان ولایت را مرداد ماه سال 94 آغاز کرد.

این بوستان دارای سالن آمفی تئاتر ، کتابخانه دیجیتال ، خانه دانشوران ، سرای ارشد ، خانه هنرمندان و نگارخانه ، مسجد ، موزه و فضای بازی کودکان است .

در ابتدا و انتهای این بوستان دو آب نما ساخته شده که با آبراهی به طول 345 متر که مسیر اصلی پیاده راه هم محسوب می شود ، به هم وصل هستند.

آمفی تئاتر در این مجموعه ، فضایی برای اجرای نمایش ها و آثار هنرهای نمایشی و نیز برگزاری همایش‌هاست که سه مسیر ورودی از همکف ، چهار ردیف پلکان دسترسی به سکوهای نشیمن ، 16 ردیف سکو و ظرفیت حدود چهار هزار نفر را دارد.

کتابخانه دیجیتالی ، مجموعه سازمان‌ یافته‌ای از پیوندها به اسناد ، نرم‌افزارها ، تصاویر ، پایگاههای داده‌ای است .

خانه دانشوران هم با مساحت 430 مترمربع یکی از بخش های فرهنگی ، هنری و اجتماعی بوستان ولایت است.

سرای ارشد ، فضای پیش بینی شده برای استفاده سالمندان از بوستان ولایت است که 106 متر مربع مساحت دارد.

این سرا، محلی برای اجرای برنامه های شاد و متنوع جهت توانمند سازی سالمندان و تقویت روحیه نشاط و شادابی در آنان است. یکی از ظرفیت های مجموعه بوستان ولایت دو ساختمان مجزا نگارخانه و خانه هنرمندان است که هر کدام دارای 415 مترمربع زیربنا در 2 طبقه است.

نگارخانه ، فضایی برای گردهمایی است که هدف آن، برپایی نمایشگاههای متداول است و مجموعه‌ای از آثار هنرمندان در رشته های گوناگون هنری در آن رونمایی و نمایش داده می‌شود.

خانه هنرمندان نیز دارای بخش هایی همچون سالن‌های گردهمایی و اتاق جلسات است .

مسجد بوستان ولایت با مساحتی حدود یکهزار و 100 متر مربع ، محلی است که برای اجتماع مردم، نیایش و ارتقاء تعاملات اجتماعی شهروندان پیش‌بینی شده است.

در بوستان ولایت همچنین سه فضای موزه ای شامل موزه مردم شناسی و آثار تاریخی ، موزه تاریخ طبیعی مازندران و موزه مطبوعات در سه ساختمان جداگانه ساخته شده که هر کدام حدود 430 متر مربع زیربنا دارند.

فضای بازی کودکان این بوستان نیز با استفاده از آخرین تجهیزات و امکانات پیشرفته تحت عنوان ' شهر دوستدار کودک ' مجهز شده است .

شهردار ساری در مراسم افتتاح این مجموعه با بیان یکه بوستان ولایت هدیه رهبری به ساروی هاست ،گفت : بوستان ولایت با نگاه ویژه به ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی و هنری مرکز استان ساخته شده است.

مهدی عبوری با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استان در کشور است که فاقد موزه بوده است ، افزود : در این بوستان 10 طرح فرهنگی ، هنری و تفریحی ایجاد شده است.

بر اساس آمار شهرداری ساری ، تعداد پارک‌های ساری از 13 پارک در سال 92 به 31 پارک در حال حاضر افزایش یافته است .

به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 105 هکتار فضای سبز در شهر ساری وجود دارد که سرانه آن حدود 6 مترمربع برآورد می شود . این میزان سرانه بدون احتساب پارک جنگلی شهید زارع و پارک در دست احداث جنگلی کوهستانی سی کوه تپه است.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروي 13 ارديبهشت 1397
ضمن تشكر از زحمات و كار ماندگار آقاي عبوري اما برگزار كنندگان مراسم افتتاح رعايت حقوق شهروندي را ننمودند در ورودي پارك نرده آهني زده بودند كه تردد با كندي وبا فشار زياد صورت مي پذيرفت و دروازه هاي ورودي ديگر را نيز بسته بودند وبراي جلوگيري از تردد مامور كاشته بودند انكار كه پادگان است اين كار واقعا درست نبود.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 14 ارديبهشت 1397
ای کاش خودت هم به عنوان ماموران کنترل نظم و تردد می بودید و اونوقت اظهار نظر میکردی، کمی فکر کنید متوجه میشوید
نا شناس 13 ارديبهشت 1397
جناب اقای دکتر عبوری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر ساری.خدا قوت ...مهندس مهدی برهانی شهرداری ساری
رضا 13 ارديبهشت 1397
با سلام.شهردار عزیزم بی نهایت سپاسگزارم بابت احترامی که برای من شهروند ساروی قائلید.دروغ چرا، وقتی در روز معارفه گفتید که ساری را از یک شهر مرده به یک شهر پویا و زنده تبدیل میکنید،اصلا سخنان شما را جدی نگرفتم، به من حق بدهید که آنروز باورتان نکنم.
ولی امروز،با غرور و با صدای بلند فریاد میزنم، «من یک ساروی ام»این اقتدارم را مدیون آینده نگری شما هستم.
کاری به سخنان پوچ و خاله زنکی برخی از سیاسیون بی انصاف شهر ندارم.
من ساروی برایم پیشرفت و آبادانی شهرم از هر چیزی مهمتر است و بر خود می بالم در سرزمین دلیران،مجاهدان،دانشمندان و اندیشمندان بزرگ ایران زمین زندگی می کنم.
در پایتخت بهارنارنج، در ساری. آری من یک ساروی ام.
شهردار عزیزم،اکنون که شما با برنامه ریزی و مدیریت جهادی خود،باعث افتخار ما سارویها شده ایید، من هم به سهم خود بابت صداقت کلامتان، شهامت و شجاعت تان ممنونم و خدا را بابت چنین نعمتی که به ما سارویها ارزانی داشتند،شاکرم.
خدایا شهردار عزیز ما را که پرورش یافته مکتب شهادت و ایثار، دانش آموخته فرهنگ گذشت و فداکاریست را در پناه حضرت دوست حفظ بفرما.
آمین یا رب العالمین.
کارن 14 ارديبهشت 1397
بله این کار هم درست نبود ولی نظرم اینه کسی نمیتونست این جمعیتو کنترل کنه و همه این ادمها تمام گلها و باغچه های نو نهالو نابود میکردن من فکر کنم برای همین همچین کاری کردن گاهی زور لازمه
قربانی 14 ارديبهشت 1397
با سلام و خدا قوت خدمت شهردار سختکوش و اعضای محترم شورای اسلامی شهر ساری همتتان عالی بود سپاسگزارم از اینکه شهر ساری متحول و دگرگون شد اما نقدی دارم بر مدیریت منظر و زیباسازی شهر سعی شود دیدگاه عمرانی با دیدگاه منظر سازی ترکیب شود و پارک تجهیز شده (مجهز به گل و گیاه، پروانه ها، پرندگان بومی و ...) احداث شود مازندران من جمله شهر ساری از اقلیم مستعد جهت پرورش گل می باشد و از این پتانسیل استفاده شود سرسبز و پایدار باشید
نا شناس 15 ارديبهشت 1397
ساری با سرعت باور نکردنی در حال پیشرفت میباشد و تمام اینها بخاطر لیاقت مردم نجیب و صبور این شهر میباشد شهردار عبوری خدا قوت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.225 seconds.