.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای مازندران درنظر گرفته شد
معاون امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید سال جاری برای استان درنظر گرفته شد و سهم تنکابن از آن باید مشخص شود.

به گزارش شمال نیوز، حسن خیریان پور پیش ازظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تنکابن با بیان اینکه مسائل اقتصادی از مهمترین اولویت های کشور است گفت: نامگذاری سالهای اخیر توسط مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت مسائل اقتصادی بوده و اگر کشوری مستقل و قدرتمند می خواهیم و قرار است رفاه مردم را شاهد باشیم راهی جز تلاش کردن و خوب برنامه ریزی کردن و اجرای خوب برنامه ریزی نداریم.

خیریان پور با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مدیران بر سه شاخصه دانش، بینش و کوشش اهتمام لازم را داشته باشند افزود؛ ایمان به کار و دارا بودن وجدان کاری سبب نشاط کاری می شود و مدیر باید با تکیه بر این سه ویژگی نیازهای مردم را بشناسد و صادقانه با درنظر گرفتن وجدان کاری و مجهز به دانش کاری برای کشور کار کند.

خیریان پور با بیان اینکه وجود دستگاههای عریض و طویل برای خدمتگزاری است تصریح کرد؛ نگاه مدیران باید گره گشا بوده و از باب رفع تکلیف نباشد.

این مسئول با اشاره به ۱۱ هزار ماده قانونی و مقرره بیان داشت: این قوانین می تواند دست مدیر را برای رفع تکلیف باز بگذارد اما مدیر می تواند با پیگیری و خلاقیت گره گشای کار مردم باشد.

وی ضمن قدردانی از برنامه های شهردار تنکابن گفت؛ با پیگیری های مجدانه بیش از ۱۷۳ مورد از اختیارات و وظایف وزارتخانه ها به دستگاههای اجرایی تفویض شده و روسا از این تفویض ها استفاده کنند.

معاون توسعه و برنامه ریزی استاندار مازندران با تاکید بر تفویض اختیار به روسای دستگاههای اجرایی ادامه داد: در گذشته بیش از ۵۰۰ روز برای اخذ مجوز زمان می برد اما با پیگیری های استاندار مازندران به ۵۸ روز تقلیل یافت و در تلاش هستیم این میزان نیز کاهش یابد.

خیریان پور با تاکید براینکه بهره گیری از ظرفیت ها و قانون بودجه کشور برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، تصریح کرد: در سال گذشته طبق بند دال تبصره ۱۶ ، ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی برای خود اشتغالی به کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت که با پیگیری های انجام شده به طور ۱۰۰ در صد جذب شد.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای در سال جاری داریم ، گفت: این میزان تسهیلات برای بهبود اشتغال فراگیر و بوده و دستگاههای اجرایی برای جذب آن تلاش کنند.

خیریان پور افزود: ما درگام نخست ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی برای مناطق روستایی و عشایری داریم که از این میزان ۱۶۱ میلیارد تخصیص پیدا کرده که ۳ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان سهم شهرستان تنکابن است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاهها ی اجرایی پیگیر جذب این تسهیلات باشند، ادامه داد: چرا بانک ها تاکنون هیچ پرداختی نداشتند.

خیریان پور از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بسته حمایت رونق تولید به مازندران در سال جاری نیز سخن گفت و افزود: این تسهیلات به منظور تولید و ایجاد اشتغال پرداخت می شود بنابراین مدیران باید پایش کرده و نظارت کنند که این تسهیلات در کجا هزینه می شود.

این مسئول بر رعایت سه اصل نیاز، اهلیت و استقرار در دادن مجوزها به سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی اصل عدالت و اعتدال در جغرافیا را در دادن مجوزها جدی بگیرند.

وی با اشاره به وجود دو موهبت دریا و جنگل در مازندران خاطرنشان کرد: برای نخستین بار به منظور ایجاد همگرایی و همدلی و برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت ها ، نشست استانداران ساحلی در مازندران برگزار شد.

خیریان پور با بیان اینکه مازندران می تواتد تراز فرا ملی داشته باشد اظهار داشت: در وضع موجود میزان صادرات مازندران ۴۶۰ میلیون دلار بوده که هدف گذاری انجام شده براین است که این میزان به ۳ میلیارد دلار برسد و این دور از ذهن نیست.

وی گفت: مازندران در زمینه تولید ۱۷ محصول در سطح کشور از رتبه نخست برخور دار بوده و حدود دو میلیون و ۵۰۰ تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن کیوی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک برنج بیانگر ظرفیت بالای تولید محصول در مازندران بوده و باید برنامه ریزی اصولی برای صادرات آن انجام شود.

خیریان پور با بیان اینکه دیپلماسی کاری سرلوحه ما قرار دارد، اظهار داشت: گردشگری دریایی ، بومگردی، سلامت و طبیعت با رعایت همه موازین برای رونق اقتصادی و تولید باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از تشکیل اتاق فکر استان با نگاه تلفیقی به صاحبان قدرت سیاسی ، اقتصادی و علمی با محوریت دانشگاه مازندران نیز سخن گفت و افزود: مستتد سازی اموال، ساماندهی نیروی انسانی ، رعایت حصول هزینه ، هوشمند سازی اداری و اجرایی از جمله موارد مورد تاکید است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.83 seconds.