.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سازمان‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری به شهرداری ساری اضافه می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: به‌دنبال ارتقای رتبه شهرداری ساری به 12، به‌زودی دو سازمان جدید دیگر «سازمان فرهنگی و سازمان سرمایه‌گذاری» به شهرداری ساری با ابلاغ وزارت کشور اضافه می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، سیدمسعود مدینه در نشست اعضای هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران که در سازمان فاوا برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از یاسر قربانی مدیرعامل سازمان فاوا به‌دلیل مهیا کردن این جلسه اظهار کرد: شهرداری ساری با همت اعضای شورا طی چند سال اخیر اتفاقات خوب و در خور شأنی را در مسیر توسعه و خدمت‌رسانی رقم زد.

وی با اشاره به اجرای پروژه ممیزی املاک و مستحدثات توسط سازمان فاوا افزود: اطلاعات دقیقی از وضعیت املاک و مستحدثات نداشتیم و در گذشته نمی‌توانستیم مغایرت‌های شهرسازی را بیابیم اما با اجرای این پروژه، منبع عظیمی از اطلاعات برای هدایت راهبردی مسیر توسعه شهر در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری به اقدام بزرگ سازمان فاوا درخصوص اجرای پروژه فیبر نوری اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه که مبنای تحقق شهر هوشمند است، برای نخستین‌بار در میان شهرداری‌های شمال کشور، در ساری به اجرا درآمد که می‌توان برای ایجاد درآمدهای پایدار به آن اتکا کرد.

مدینه با بیان اینکه پروژه کارت شهروندی در قالب ساری‌کارت که پس از شهرهای بزرگ کشور در ساری به ثمر نشست، حاصل زحمات سازمان فاواست، اضافه کرد: باید برای فراگیری بیشتر آن، برنامه‌ریزی‌های جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی با عنوان اینکه در حوزه هوشمندسازی شهر هم اقدامات مناسبی انجام شد، به نصب بیش از 80 دوربین نظارتی در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه‌های مختلفی برای تأمین امنیت و آرامش شهروندان از آن بهره می‌برند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه خدمات‌رسانی الکترونیکی سازمان فاوا به بحث هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و همچنین راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیکی با همکاری سازمان حمل و نقل اشاره کرد.

مدینه اشاره‌ای به راه‌اندازی دیتاسنتر برای مجموعه مدیریت شهری داشت و خاطرنشان کرد: این موضوع نیز در بودجه فاوا دیده شده و انشاالله تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه یکی از شایسته‌ و ماندگارترین اقدامات شورا در این دوره، راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا بود، تصریح کرد: اعضای شورا علی‌رغم همه ظرفیت‌ها اما در تمام حوزه‌ها متخصص نیستند، به همین منظور باید از تمام ظرفیت‌های شهر برای تعالی استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری از همه مجموعه‌های تخصصی خواست تا در جهت پیشرفت شهر به شورا مشاوره دهند و تأکید کرد: استارت مرکز پژوهش‌های شورا با همکاری بنیاد ملی نخبگان زده شد که با استقبال شورا، اقدامات خوبی در حال انجام است.

مدینه گفت: تمامی سازمان‌های وابسته به شهرداری ماهیت‌شان بازرگانی است و سازمان فاوا هم به‌عنوان یک شرکت در کنار مجموعه نظام صنفی رایانه‌ای می‌تواند به خدمات‌رسانی بپردازد.

وی با عنوان اینکه اگر به‌دنبال درآمدزایی برای صنف آی‌تی هستیم باید به‌طور جدی وارد استارت‌آپ‌ها شویم، افزود: تنها شهرداری‌ای که در مازندران سازمان میادین میوه و تره‌بار دارد، ساری است، این سازمان استارت‌آپی تحت عنوان اسنپ میوه را راه‌اندازی کرده؛ اتفاقات خوبی در مرکز پژوهش‌ها در حال رقم خوردن است که جای خالی نظام صنفی رایانه‌ای در آن محسوس است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر اینکه بیشترین تولید مرکبات، گوشت مرغ و خاویار در مازندران صورت می‌گیرد، اضافه کرد: سازمان میادین به‌عنوان متولی اقتصادی و سازمانی که در بازار دارای اعتبار است، می‌تواند به کمک استارت‌آپ‌ها بیاید.

مدینه با بیان اینکه درگذشته پیمانکاران بومی از ساخت حتی یک پل هم عاجز بودند اما امروز به‌دلیل فعالیت‌های متعدد عمرانی شهرداری، دیگر از پیمانکاران غیربومی استفاده نمی‌کنیم، اظهار کرد: در حوزه نرم‌افزاری تجربه تلخ سیماک را لمس کردیم اما امروز با اتکا به توان داخلی و بومی، فعالیت‌های نرم‌افزاری‌مان را پیش می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال ارتقای رتبه شهرداری ساری به 12، به‌زودی دو سازمان جدید دیگر «سازمان فرهنگی و سازمان سرمایه‌گذاری» به شهرداری ساری با ابلاغ وزارت کشور اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال بسته پیشنهادی ما به پیمانکار ساخت برج آی‌تی است، که شهرداری می‌تواند مثلاً در فاز دو پارک ملل به نظام صنفی رایانه‌ای زمینی را واگذار کند تا با سرمایه‌گذاری پیمانکار، برج آی‌تی ساخته شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.