.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عجز استکبار جهانی، از اقتدار و بصیرت سپاه
اگر مقاومت‌های سپاه و هوشمندی فرمانده انقلابی و خردمند نیروی قدس و رزمندگان مدافع حرم نبود، امروز منطقه و بلکه سرزمین عزیزمان ایران، جولانگاه داعش و پیاده نظام های امریکا و متحدان غربی و عربی آن و تحقق خط ژئوپولتیکی و راهبردی موردنظر آنان در غرب آسیا می شد.
عجز استکبار جهانی، از اقتدار و بصیرت سپاه

 عضو هیات علمی دانشگاه، کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی، نسبت به مواضع و اظهارات اخیر رییس جمهوری در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، واکنش نشان داد.

دکتر هادی ابراهیمی با بیان اینکه طعنه‌گویی و اتهام‌پراکنی‌ها علیه سپاه پاسداران، زیبنده رییس جمهور نیست، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يك نيرويی برخاسته از بطن ملت انقلابي بود و تقابل با سپاه، تقابل با ملت بزرگ ایران است.

*سپاه مانعی محکم در برابر جولان داعش و پیاده نظام های امریکا

عضو هیات علمی دانشگاه اظهار داشت: اگر مقاومت‌های سپاه و هوشمندی فرمانده انقلابی و خردمند نیروی قدس و رزمندگان مدافع حرم نبود، امروز منطقه و بلکه سرزمین عزیزمان ایران، جولانگاه داعش و پیاده نظام های امریکا و متحدان غربی و عربی آن و تحقق خط ژئوپولتیکی و راهبردی موردنظر آنان در غرب آسیا می شد.

وی افزود: اینک که نه تنها داعش فروپاشیده است، بلکه حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن سردرگم، در جستجوی راهی برای نجات خود از بی آبرویی حادث شده، هستند.

ابراهیمی ادامه داد: هرچند این توطئه بزرگ در حقیقت زاییده تفکر و برنامه های سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی خود آنان بوده است.

وی با اشاره به جمله‌ی معروف امام راحل که فرمودند: "که ای کاش من یک پاسدار بودم" یا "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود"، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره هجمه‌هایی علیه سپاه در راستای تضعیف نظام و امنیت ایران اسلامی انجام می‌شد.

*تقابل با سپاه، تقابل با ملت بزرگ ایران است

عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه در اوایل تشکیل سپاه، افراد و جریانات مختلف مخصوصاً بنی‌صدر علیه سپاه مسئله‌سازی کردند، اظهار داشت: زمانی که بحث ادغام سپاه با ارتش مطرح بود، در پاسخ به این هجمه‌ها، بعدها مقرر گردید روزی به نام روز سپاه و پاسدار نام‌گذاری شود.

وی به سخنان امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)، در بخشی از سخنان خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمود: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ‌‏وجه نظرم از شما برنمی‏گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‏دارم. چشم من به شماست."

*افتخار سپاه، خدمت به اهداف انقلاب اسلامی

معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، گفت: سپاه افتخار می کند که نام سرداران غیرتمند، انقلابی و ولایی آن همواره در زمره اهداف سرویس های جاسوسی و جوخه‌های ترور منافقین، صهیونیست‌ها و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان قرار دارد.

وی ادامه داد: سپاه  افتخار می کند که همواره در تلخی ها  و شیرینی‌های روزگار در کنار مردم شریف ایران بوده و زلزله زدگان کرمانشاه، ورزقان، بم و گرفتار شدگان در سیل و برف طی سالیان اخیر شاهدان صادق و فهیم این حقیقت هستند.

*سپاه، هوشمندانه دشمنان انقلاب را رصد می کند

ابراهیمی با بیان اینکه تعرض روحانی به سپاه، در مراسمات ارتش مسبوق به سابقه است، تصریح کرد: فرماندهان ارتش و سپاه بزرگ‌تر و هوشمندتر از آن هستند که در این قیاس‌ها گرفتار آیند. وی اضافه کرد: بدون تردید روحانی به ارتباط صمیمانه، رفت‌وآمدها و تعاملات برادرانه ارتش و سپاه کمک کرده است.

وی افزود: آنان رسالتی بزرگ دارند که با روحانی و بدون روحانی باید ادامه دهند و حوادث زمان لطمه‌ای به این «برادری مقدس» وارد نخواهد کرد، چرا که غیریت آنان نه روحانی است و نه خود آنها و به ضرس قاطع، دشمن کمین‌گرفته را گم نخواهند کرد.

کارشناس و  تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: طعنه‌گویی و اتهام‌پراکنی‌هایی از این دست آن هم در حالی که سپاه به خاطر نشان دادن ضرب شصت به دشمنان، در سیبل تحریم و تخریب و تبلیغات منفی قرار دارد، سؤال برانگیز است.

*عجز استکبار جهانی، از اقتدار و بصیرت سپاه

ابراهیمی گفت: اظهارات مبهم و سؤال‌برانگیز رئیس‌جمهور با استقبال رسانه‌های بیمار بیگانه‌‌ای مواجه شد که دولت‌های متبوع آنان و عمله‌های گروهکی‌شان مکرراً از اقتدار و بصیرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضربات استراتژیک دریافت کرده‌اند.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، دویچه‌وله، شبکه صهیونیستی بالاترین و... از جمله رسانه‌هایی بودند که با استقبال از بخشی از سخنان روحانی در همایش مبارزه با فساد، این اظهارات را به سپاه نسبت دادند.

*توهین و ناسزای رئیس جمهور به منتقدان انقلابی

ابراهیمی اظهار داشت: چرایی چنین رفتاری آن هم از سوی برخی افراد که مسئولیت هم در نظام اسلامی دارند، سئوال بزرگی است که باید همان‌ها به آن پاسخ دهند.

وی افزود: چرا اختلاف افکنی می‌کنند؟ چرا سعی دارند میان سپاه و ارتش که دو بال نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند فاصله بیندازند؟ آیا طرح مسائل نظامی و امنیتی در شرایطی که پیرامون جمهوری اسلامی ایران آتش جنگ برافروخته شده جایز است؟ تخریب و تضعیف هر یک از دو رکن اساسی اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی، زمینه حمله را فراهم می‌کند. چرا با برخی سخنان به این دو رکن شلیک می‌شود؟!

وی با تاکید بر اینکه حمله رئیس جمهور به دستگاه‌های نظارتی، آن هم در یک چنین نشستی معقول نیست، اذعان کرد: قوه مجریه در قانون اساسی وظیفه اجرا را به عهده دارد، ده‌ها دستگاه نظارتی در مجلس، قوه قضائیه و حتی خود دولت، وظیفه نظارت بر حسن انجام کار دولت را به عهده دارند، اما آنها فقط وظیفه اعلام تخلف را ندارند، آنها مخبر و گزارشگر نیستند، بلکه آنها وظیفه برخورد را هم دارند.

ابراهیمی در بخش پایانی سخنانش با اشاره سخنان پیشین رییس جمهوری مبنی بر ناقص العقل خواندن دستگاه نظارتی با  منطق، ادب و آداب حکمرانی خوب نمی‌خواند، گفت: ناقص العقل خواندن دستگاه نظارتی، پنجاه و پنجمین توهین و ناسزای رئیس جمهور به منتقدین است که این بار نصیب منتقدینی شده است که در حاکمیت هستند و وظیفه نظارتی طبق قانون اساسی دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.