.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با بهانه تنظیم بازار ؛
واردات برنج تا پایان تیر ماه آزاد شد !
شمال نیوز : در حالی که ممنوعیت واردات برنج براساس تصمیم وزیر جهاد کشاورزی در نیمه دوم پارسال هم تمدید شده بود، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از آزاد شدن مبادی این محصول استراتژیک خبر داد.....
واردات برنج تا پایان تیر ماه آزاد شد ! شمال نیوز : در حالی که ممنوعیت واردات برنج براساس تصمیم وزیر جهاد کشاورزی در نیمه دوم پارسال هم تمدید شده بود، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از آزاد شدن مبادی این محصول استراتژیک خبر داد.

به گزارش شمال نیوز ، هرساله پس از فصل برداشت برنج و در نیمه دوم سال واردات برنج آزاد می‌شد و تا ابتدای مردادماه ادامه پیدا می‌کرد، اما سال گذشته وضعیت به گونه‌ای دیگر بود، چرا که براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی با توجه به افزایش واردات بیش از حد برنج در نیمه نخست پارسال، ورود این محصول در نیمه دوم ممنوع شد تا تعادلی در بازار آن به وجود بیاید.

البته علی‌اکبر مهرفرد بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که واردات برنج نه برای تامین نیاز سال ۱۳۹۶ بلکه برای سال آینده و تنظیم بازار شب عید سال ۱۳۹۷ آزاد شده است.

حالا یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفته است: بنا بر تصمیم مسئولان ارشد دولت، همه مبادی وارداتی برنج آزاد شده و وارد کنندگان تنها با رعایت شرایط و ضوابط سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به ورود این محصول استراتژیک از هر یک از مبادی رسمی کشور اقدام کنند.

وی افزود: واردات برنج تا ۳۱ تیرماه امسال آزاد خواهد بود و تعرفه آن تغییری نخواهد کرد. البته یکی از تفاوت‌های سال جاری نسبت به پارسال این است که شرایط و سختگیری‌های گذشته دیگر وجود ندارد و هر کسی که بتواند استانداردهای دو دستگاه نظارتی مذکور را رعایت کند، می‌تواند در شمار وارد کنندگان برنج قرار گیرد.

گفتنی است، چند روز پیش وزیر جهاد کشاورزی در مورد کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی گفته بود: تعرفه واردات برنج به پنج درصد کاهش نیافته است و همچنان با عوارض 26 درصدی انجام می‌شود.

به گفته حجتی، برنج امروز با تعرفه 26 درصد وارد کشور می‌شود و در این دوره هیچ وقت کمتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از برنج مورد نیاز کشور به دلیل پاسخگو نبودن برنج داخلی باید از خارج تامین شود، بیان کرده بود: قیمت برنج خارجی در سال‌های اخیر در کشور رشد بی‌رویه‌ای داشته که به نوعی حمایت از برنج داخلی است.

حجتی با بیان اینکه برای حمایت از تولیدکنندگان برنج یک تدبیر تکمیلی نیز اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط یک قیمت توافقی برای برنج داخلی اعلام کردیم که اگر کسی محصول روی دستش مانده و نتوانسته آن را عرضه کند، ما آن را خریداری کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.