.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولویت بندی برنامه توسعه ای مازندران در 12 حوزه
استاندار مازندران برنامه توسعه ای که .این استان تدوین کرده در 12 حوزه اولویت بندی شده که در سال جاری با توزیع عادلانه و ظرفیت سنجی هر شهرستان عملیاتی خواهد شد.
اولویت بندی برنامه توسعه ای مازندران در 12 حوزه

به گزارش شمال نیوز، " محمد اسلامی " پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران که با حضور " محمدباقر نوبخت" معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل سد مخزنی هراز شهرستان آمل برگزار شد، افزود: حوزه زیربنایی، حمل و نقل و راه ها، کشاورزی، تولیدی، صنعتی، معدنی، شرکت های دانش بنیان، گردشگری، توسعه و عمران شهری، ارتباطات و افزایش سرمایه گذاری های درون استانی و صادرات ازجمله این اولویت ها است.

وی با بیان اینکه نگاه ها و انتظار داشتن از بودجه دولتی به سمت ایجاد منابع جدید در استان در حال هدایت است، افزود: سند توسعه مازندران با نگاه به اقتصاد مقاومتی، مردم محور و دانش بنیان ترسیم شده و در این حوزه ها با سرمایه گذاران زیادی مذاکره شده است.

استاندار مازندران، ارتقای سهم معدن دراقتصاد استان با توسعه صنایع اولویت دار وفعال سازی واحدهای تولیدی موجود را در عملیاتی شدن مسیرتوسعه استان مهم دانست و گفت: هم اکنون بیش از 100 هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی مازندران مشغول به کار هستند و با این نگاه جدید، تعداد افرادی که در این شهرک ها و نواحی جدید صنعتی استان مشغول به کار خواهند شد به بیش از 130هزار نفر خواهد رسید.

اسلامی تولید بیش از شش و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران را یک ظرفیت و توانمندی بالقوه در راستای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور دانست و ادامه داد: در راستای افزایش صادرات 3 میلیارد دلاری تا سال 1400 از مازندران، توسعه محصولات باغی، آبزپروری، دام و طیور برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اکنون با برقراری ارتباط های بین مازندران با کشورهای حاشیه دریای خزر و دیدارهای چند جانبه میان فعالان و بازرگانان این استان با همتایان خارجی، درصدد این هستیم که شرکت های بازرگانی و حمل و نقل بین المللی را به منظور توسعه صادرات افزایش دهیم.

استاندار مازندران، شرکت های تولیدات لبنیات در این استان را یکی دیگر از ظرفیت های قابل اتکا صادرات بیان کرد وادامه داد: با تفاهم نامه ای که با شرکت های لبنی استان امضاء شده،با توسعه دامپروری و ایجاد پالایشگاه شیر تا دوسال آینده حداقل 30 هزار شغل جدید در این بخش پیش بینی شده است.

اسلامی اضافه کرد، که منابع مالی برای توسعه دامپروری از محل تسهیلات اشتغال روستایی تامین خواهد شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

استاندار مازندران در بخش دیگری با اشاره به اینکه برای کاهش مشکلات ناشی از ترافیک سنگین در جاده های برون شهری استان به تهران توسعه آزادراه های تهران به مازندران و آزادراه ساحلی به تصویب دولت رسیده است، گفت: در نگاه توسعه ای استان به حمل و نقل توجه ویژه ای شده و در کنار حمل و نقل جاده ای که در حال حاضر در استان فعال است، حمل و نقل هوایی و ریلی نیز رونق بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون در راستای عمران شهری و روستایی به عنوان یکی از محورهای توسعه مازندران با معضل چندین ساله مدیریت پسماند مواجه هستیم، گفت: براساس برنامه های در حال اجرا در بیشتر شهرهای مازندران تا سال آینده حداقل 60 درصد و تا پایان سال 98 بلاتکلیفی در حوزه مدیریت پسماند این استان شمالی کشور نخواهیم داشت.

استاندار مازندران در بخش دیگری با بیان اینکه در حوزه تامین انرژی از جمله گاز طبیعی اقدام های بسیار خوبی دراستان انجام شده است، گفت، دغدغه گاز طبیعی در مازندران به خصوص در فصل سرما در استان با انتقال خط لوله عسلویه - دامغان به ساری به طور کامل برطرف شده و زمستان پارسال بدون کمترین افت فشار و مشکلی سپری شد.

اسلامی گفت: اکنون پیمانکاران زیادی در حال اجرای طرح های انتقال گاز به روستاها و شهرهای کوهستانی استان هستند.

وی، حمایت دولت از مشاغل خانگی و توسعه این بخش، طرح های گردشگری، شیلات و خرید تضمینی برنج طارم محلی را از دیگر اقدام های دولت برای کمک به کمتر شدن مشکلات و افزایش اشتغال پایدار در این استان بیان کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.14 seconds.