.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
30 هزار شغل جدید در شهرک های صنعتی مازندران
استاندار مازندران از تدوین برنامه توسعه ای استان در 12 محور خبر داد و گفت که 30 هزار شغل جدید در شهرک های صنعتی استان ایجاد می شود .

 

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران که باحضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل سد هراز در شهرستان آمل برگزار شد ، افزود که این مشاغل جدید با توسعه صنایع اولویت دار و فعال سازی واحدهای تولیدی موجود محقق خواهد شد.

وی آمار شاغلان کنونی در شهرک های صنعتی مازندران را بیش از یکصد هزار نفر اعلام کرد .

مازندران27 شهرک و 12 ناحیه صنعتی دارد .

استاندار مازندران با تاکید بر این که برنامه های توسعه ای استان در سال جاری با توزیع عادلانه منابع و ظرفیت سنجی هر شهرستان عملیاتی خواهد شد ، گفت : نگاه توسعه ای استان هم از انتظار کشی برای دریافت بودجه دولتی به سمت ایجاد منابع جدید در حال هدایت است.

وی افزود : سند توسعه مازندران با نگاه به اقتصاد مقاومتی ، مردم محور و دانش بنیان ترسیم شده و برای پیشبرد 12 اولویت توسعه ای استان هم با سرمایه گذاران زیادی مذاکره شده است.

حوزه زیربنایی ، حمل و نقل و راهها ، کشاورزی ، تولیدی ، صنعتی ، معدنی ، شرکت های دانش بنیان ، گردشگری ، توسعه و عمران شهری ، ارتباطات و افزایش سرمایه گذاری های درون استانی و صادرات از اولویت های توسعه ای مازندران در سال جاری است .

** صادرات ، مهم ترین اولویت

نماینده عالی دولت در مازندران تولید بیش از 6 و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در استان را یک ظرفیت بالقوه برای توسعه صادرات غیر نفتی در کشور دانست و گفت : هدفگیری تحقق صادرات سه میلیارد دلاری استان در افق 1400 با ارتقای بخش معدن ، توسعه محصولات باغی ، آبزپروری ، دام و طیور و دیگر محصولات کشاورزی برنامه ریزی شده است.

وی افزود : اکنون با برقراری ارتباط های بین مازندران با کشورهای حاشیه دریای خزر و دیدارهای چند جانبه میان فعالان و بازرگانان این استان با همتایان خارجی ، درصدد هستیم تا شرکت های بازرگانی و حمل و نقل بین المللی را به منظور توسعه صادرات افزایش دهیم.

استاندار مازندران از فعالیت کارخانه های تولید لبنیات در استان به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های قابل اتکا برای تحقق هدف صادراتی یاد کرد و گفت : با تفاهم نامه ای که با شرکت های لبنی استان امضاء شده ، با توسعه دامپروری و ایجاد پالایشگاه شیر تا 2 سال آینده حداقل 30 هزار شغل جدید در این بخش پیش بینی شده است.

اسلامی اضافه کرد : منابع مالی برای توسعه دامپروری از محل تسهیلات اشتغال روستایی تامین خواهد شد و مشکلی ازاین بابت وجود ندارد.

مجموع صادرات غیرنفتی مازندران در سال گذشته 360 میلیون دلار بود .

** امیدواری به پایان معضل پسماند مازندان تا سال 98

استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه برای کاهش مشکلات ناشی از ترافیک سنگین در جاده های برون شهری استان به تهران توسعه آزادراههای تهران به مازندران و آزاد راه ساحلی به تصویب دولت رسیده است، گفت : در نگاه توسعه ای استان به حمل و نقل توجه ویژه ای شده و در کنار حمل و نقل جاده ای ، حمل و نقل هوایی و ریلی نیز رونق بیشتری خواهد یافت .

وی توسعه و عمران شهری و روستائی را هم از مطالبات مهم مردم مازندران برشمرد و افزود : متاسفانه در این مسیر به عنوان یکی از محورهای توسعه مازندران با معضل چندین ساله مدیریت پسماند مواجه هستیم .

اسلامی گفت : بر اساس برنامه های در حال اجرا در بیشتر شهرهای مازندران ، تا سال آینده حداقل 60 درصد و تا پایان سال 98 بلاتکلیفی در حوزه مدیریت پسماند در این استان نخواهیم داشت.

وی افزود : در بخش زیرساخت های دیگر از جمله حوزه تامین انرژی با استفاده از گاز طبیعی اقدام های بسیار خوبی در استان انجام شده است و دولت تدبیر و امید دغدغه قطعی گاز مازندران را به خصوص در فصل سرما با انتقال خط لوله عسلویه – دامغان به ساری به طور کامل بر طرف کرده است .

اسلامی تجربه نخستین زمستان بدون قطعی و نوسان فشار گاز در مازندران در سال 96 را نتیجه جدیت دولت در رفع مشکل مردم مازندران دانست و گفت : اکنون پیمانکاران زیادی در حال اجرای طرح های انتقال گاز به روستاها و شهرهای کوهستانی استان هستند.

وی ، حمایت دولت از مشاغل خانگی و توسعه این بخش ، طرح های گردشگری ، شیلات و خرید تضمینی برنج طارم محلی را از دیگر اقدام های دولت برای کمک به کمتر شدن مشکلات و افزایش اشتغال پایدار در این استان بیان کرد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر پنجشنبه وارد مازندران شد و پیش از حضور د نشست شورای برنامه ریزی استان ، از سد مخزنی هراز در شهرستان آمل بازدید کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.