.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توجه به هویت دانش آموزان در سند تحول بنیادین
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین به شکل گیری هویت دانش آموزان توجه شده و این سند از دستاوردهای نظام آموزشی است.

به گزارش شمال نیوز، علی زرافشان صبح پنجشنبه در دومین همایش ملی دانش آموزش محتوا در زبان انگلیسی که در دانشگاه فرهنگیان دکتر شریعتی مازندران برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید نیروهای را تربیت کند که تحولات روز را رصد کنند، اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان باید برنامه های درسی ارائه شود که پاسخگوی نیازهای روز آموزش و.پرورش باشد.

زرافشان با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به شکل گیری هویت دانش آموزان توجه شده است، گفت: نظام تعلیم و تربیت علاوه بر اینکه هویت فردی، دینی و... را شکل می دهد باید زمینه شکل گیری هویت انسانی را فراهم کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: شکل گیری هویت انسانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که فراگیری ابزار ارتباط با جهان یکی از مهمترین عوامل است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در سند تحول موظف شده که از دستاورد بشری استفاده و دستاوردهای خود را به جهان عرضه کند، بیان کرد: بیش از ۷۰درصد منابع در اینترنت به زبان انگلیسی است که اندیشمندان و صاحب نظران کشور ما نیز باید اندیشه های خود را به انگلیسی عرضه کنند که این مسئله نیازمند فراگیری زبان است.

زرافشان نقش آموزش زبان انگلیسی را در شکل گیری هویت انسانی مهم دانست و عنوان کرد: در برنامه درسی ملی مدل هدف گذاری چهارسطری و پنج ستونی است که در چهار سطر ان روابط انسانی تعیین شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:برای تربیت انسان متعادل باید چهار رابطه ( انسان با خود، انسان با خدا، انسان با طبیعت و انسان با دیگران) را در زندگی خود برقرار کنیم که در آن رابطه با دیگران نقش ویژه ای ایفا می کند.

زرافشان با بیان اینکه وسیله ارتباط زمینه ساز ارتباط با دیگران است، گفت: برای ارتباط موثر با دنیا بایدبه آموزش زبان در کشور توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه در سند تحول دسترسی بر آموزش با کیفیت تاکید شده است، افزود: فراهم کردن آموزش مناسب و با کیفیت و عدالت آموزشی از حقوق دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش،ادامه داد: تدوین برنامه درسی تربیت معلم یکی از اقدامات خوب در چهار سال اخیر می باشد که در آن ۱۶ برنامه درسی مختلف مورد بازنگری قرار گرفت که یکی از آن ها در برنامه درسی زبان انگلیسی است.

زرافشان با بیان اینکه برای ارتقای آموزش زبان انگلیسی و تجارت معلمان کلاس درس پژوهی برگزار می شود، گفت: معلمان برتر ایده های خود را در جشنواره ملی ارائه می کنند و از سال گذشته نیز این ایده ها از طریق فضای مجازی در اختیار معلمان قرار می گیرد.

وی به سهم آموزش غیر رسمی زبان اشاره کرد و افزود: آموزش غیر رسمی که در کانون های زبان و آموزشگاه ها انجام می شود در ارتقای کیفیت زبان بسیار موثر است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.