.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیماری تب شالیزار در مازندران بومی شده است/ هر سال موارد ابتلا داریم
مدیر گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماری تب شالیزار در مازندران بومی شده و ما همه سال درگیری داریم.

به گزارش شمال نیوز،محمدرضا پارسایی اظهار کرد: تب‌شالیزار به‌عنوان بیماری بومی است که سالانه تعدادی از افراد را در مازندران درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی بیماری تب شالیزار در مازندران بیشتر است، اضافه کرد: تب‌شالیزار بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که علامت بالینی متفاوتی دارد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تب ناگهانی، سردرد، لرز، درد شدید عضلات به‌ویژه ران و ساق پا و التهاب چشم و در مراحلپیشرفته نارسایی کبد، کلیه و اختلالات عصبی از علائم بالینی بیماری تب شالیزار به شما ر می‌رود.

*50 مورد مثبت تب شالیزار سال گذشته در مازندران/ موارد ابتلا بیشتر است

این مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته 50 مورد مثبت داشتیم، افزود: البته تعداد موارد ابتلا بیشتر بوده ولی این موارد شناسایی شده است.

پارسایی یادآور شد: این بیماری به‌عنوان بیماری شغلی مطرح بوده و در مشاغلی ازجمله برنج‌کاران، کارگران شالیزار و معادن و کشتارگاه‌ها و پرورش ماهی احتمال آلودگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مخزن این بیماری حیوانات مختلفی ازجمله موش، گاو، سگ و خوک است، اضافه کرد: این بیماری از طریق ادرار این حیوانات وارد آب چشمه و شالیزارها می‌شود و اغلب حیواناتی که مخزن بیماری هستند نشانه‌ای ندارند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: روش انتقال بیماری تب‌شالیزار ازطریق تماس پوست با آب و خاک مرطوب آلوده به ادرار حیوانات می‌تواند باشد که احتمال دارد فردی در آب‌بندان‌ها شنا کند و یا در شالیزار کار کند ازطریق تماس مستقیم به آن مبتلا شود.

* انتقال بیماری تب‌شالیزار از انسان به انسان بسیار نادر است

این مسؤول با اعلام اینکه انتقال بیماری تب‌شالیزار از انسان به انسان بسیار نادر است، گفت: برای کنترل بیماری مردم باید نسبت به روش انتقال بیماری آگاه شوند.

پارسایی تصریح کرد: باتوجه به اینکه کشاورزان مازندران از فروردین تا مهر در شالیزارها حضور دارند لازم است به علائم بیماری توجه کرده و درصورت مشاهده هرگونه علائم به پزشک مراجعه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی در پایان گفت: بیماری تب شالیزار در مازندران بومی شده و ما همه سال درگیری داریم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.168 seconds.