.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بررسی خسارت ناشی از سرمازدگی به درختان در مازندان
کارشناس مسؤول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میوه‌های سردسیری و خشک را انواع میوه‌های دانه‌دار مانند سیب و گلابی و میوه‌های هسته‌دار را هلو، شلیل، آلبالو، گیلاس، گوجه سبز و زردآلو و میوه‌های خشک را گردو و فندق تشکیل می‌دهند، گفت: خسارت وارد شده از سوی شهرستان‌ها در دست بررسی است که پس از ارزیابی اعلام خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز،حسین ملایی درباره بارش‌های بهاری اظهار کرد: سرمازدگی بهاره یکی از پدیده‌های جوی است که هر ساله خسارات زیادی به باغات کشور به ویژه میوه‌های سردسیری و خشک وارد می‌کند.

وی افزود: بر اثر بارش برف اخیر در مازندران که سرمازدگی را به دنبال داشت به باغات میوه‌های سردسیری و خشک در مناطق کوهستانی خسارت وارد کرد.

کارشناس مسؤول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با توجه به اینکه درختان میوه در این مناطق در مرحله گلدهی و گرده‌افشانی قرار داشته است، میزان خسارت وارد شده ناشی از سرما و یخبندان قابل ملاحظه است.

ملایی با بیان اینکه میوه‌های سردسیری و خشک را انواع میوه‌های دانه‌دار مانند سیب و گلابی و میوه‌های هسته‌دار را هلو، شلیل، آلبالو، گیلاس، گوجه سبز و زردآلو و میوه‌های خشک را گردو و فندق تشکیل می‌دهند، گفت: خسارت وارد شده از سوی شهرستان‌ها در دست بررسی است که پس از ارزیابی اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: رامسر، چالوس، نوشهر، نور، آمل، سوادکوه، ساری، نکا، بهشهر و گلوگاه از شهرستان‌هایی بودند که درختان این مناطق در برف اخیر دچار خسارت شدند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.453 seconds.