.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقادات بی‌پایان اعضای شورای شهر با رویکردهای متغیر
بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری همراه با آماج انتقادات و تهدیدات اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری عصر سه‌شنبه با موضوع طرح نامه‌ها، مصوبات کمیسیون‌ها و نظرات فرمانداری با غیبت سیدمسعود مدینه و قاسم قاسمی و با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.

* افتتاح بوستان ولایت در نیمه شعبان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه امنیت امروز کشورمان را مدیون جانفشانی‌های نیروهای مسلح هستیم، گفت: ملت ایران به این تهدیدها عادت کرده است و توان دفاعی کشورمان به‌گونه‌ای است که هیچ متجاوزی اجازه تجاوز به این آب و خاک را ندارد.

علی‌اکبر زلیکانی بیان کرد: در پی انتقاد شدید اعضای شورای اسلامی شهر به برخی عملکرد شهرداری، جلسه‌ای توسط شهردار با حضور معاونان و شهرداران مناطق برگزار شد که دستوراتی در آن داده و برای اولین‌بار اتفاق افتاد و فاز دوم پروژه پارک ملل از امروز شروع شده است.

وی افزود: در ساختار شهرداری اشکالاتی وجود داشت که طی جلسه با شهردار اصلاح و اختیارات پرداخت به معاونان داده شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری تأکید کرد: معاون اداری و مالی شهرداری ملزم شده است که در صحن شورا حضور یابد و جزئیات بودجه را به اطلاع اعضای شورا برساند.

زلیکانی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی که نامش را تریلی هم نمی‌کشد، باید محور ایجاد اشتغال باشد و از خواب زمستانی بیدار شده و یک گوشه کار را بگیرد.

وی عنوان کرد: نامه‌ای از طرف شورای شهر به استاندار زده شد که حاوی نکات مهمی است و اینکه مدیریت شهری در تصمیم‌گیری‌ها نقش نداشته و بعد از تصمیم‌گیری‌ها وجود خارجی ندارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: برای مدیریت شهری نقشی در نظر گرفته شود و همه باید برای حل مشکلات اقتصادی کار کنند؛ شوراها ظرفیت قابل اتکایی برای پیشبرد اهداف دولت هستند.

وی گفت: ادامه مسیر قارن پروژه مهمی است که شهردار در آن جلسه اعلام کرد که به سرانجام برسد اما منابع مورد استفاده برای اجرای پروژه از اربیل عراق بیاید که مبادلات بانکی نداریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: قانون راهنمایی و رانندگی اجرا نشده و تا دو ساعت توقف در کنار خیابان مشمول هزینه نمی‌شود؛ باید به پارکبان‌ها که قشر زحمت‌کش هستند، آموزش داده شود.

زلیکانی تأکید کرد: بوستان ولایت در عید مبعث افتتاح نشد و یقیناً در نیمه شعبان افتتاح می‌شود.

* انتقاد از ساخت ساختمان منطقه 3

در ادامه رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در این هفته هم مشخص نشد و شورا باید پیگیر این موضوع باشد.

سعید نجاریان گفت: در سال ۹۶ در ۶ ماهه دوم سال چه اتفاقی در منطقه سه که بیش از 100 هزار نفر جمعیت دارد افتاد؟ شهرداری با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان پشت ساختمان شهرداری کاخ ساخته است، ساختن ساختمان چه لزومی داشته که هنوز افرادی طلبکار هستند و پول خدمات نگرفته‌اند و بعضی‌ها برای گرفتن مطالبات بازنشستگی هر روز به شهرداری می‌روند.

* ۵۰ درصد مدیران شهرداری ناکارآمد هستند

همچنین رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساری افزود: در منطقه یک ساری و بلوار امام رضا(ع) آسفالت کوچه‌ها از بین رفته و کسی پاسخگو نیست.

فرامرز نقیبی با بیان اینکه نظارت شورا کم‌رنگ شده است، تصریح کرد: نقش شورا باید پررنگ شود و همه در حد حرف است و آن‌هم وقتی رسانه‌ها هستند حرف زده می‌شود، شهرداری وظیفه دارد کار عمومی مردم که لازم است را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه افراد ناکارآمد در شهرداری مسؤولیت دارند، گفت: شهرداری بیش از ۵ هزار نیرو دارد و ۵۰ درصد مدیرانش ناکارآمد هستند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: بود و نبود شورا برای شهرداری فرقی نمی‌کند ما سکوت، رأفت اسلامی و دوستی برقرار می‌کنیم اما فایده‌ای ندارد، ما در شورا باید به داد مردم برسیم و اخبار منطقه و جهان را به متخصصان‌شان بسپاریم.

نقیبی بیان کرد: هر روز یک پروژه تعریف نکنید، همه مشکلات شهرداری از نقص فنی است و تنها قسمتی از آن به مالی مربوط می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساری گفت: تمامی آسفالت‌های شهر داغون است و هنوز خیلی از مسیرها که نیاز به لکه گیری دارد انجام نشده است ، شهرداری دارد از بوم می‌افتد.

* بحران‌های اخیر خاورمیانه

علیجان شمشیربند دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری به طرح مسئله بحران‌های اخیر خاورمیانه پرداخت و گفت: هر نوع حرکت ضدمردمی و جنگ‌افزاری را محکوم می‌کنیم.

* عقب‌گرا نباشیم

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه عقب‌گرا نباشیم و پرونده سال ۹۶ را باید ببندیم، تأکید کرد: در سال ۹۷ سختی‌های زیادی را پیش رو داریم، بحث سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد کشور که این فشار همه‌جانبه است و اگر تصمیمات کاذبی را مجدداً برای کشور ما بگیرند، اثر سوئی در اقتصاد ما دارد.

سیدعلی آقامیری تصریح کرد: شورا باید با صبوری و مهربانی نظارت همه‌جانبه داشته باشد و مدیران باید تمکین کنند، اعضای شورای شهر نمایندگان مردم شهر هستند و به نظارت باید تن بدهند.

وی گفت: امسال باید پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری به پایان برسد و آنچه در بودجه مصوب شده اجرا شود و خارج بودجه برنامه‌ای نداشته باشیم.

آقامیری بیان کرد: شورای عالی یکی از رکن‌های چهارگانه نظام و مردمی در سطح کشور بوده که جایگاه اصلی خودش را پیدا نکرده است.

* پاسخ هیچ‌کدام از سؤالاتم را نگرفتم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری تأکید کرد: نایب رئیس شورا هفته پیش از شهرداری به‌شدت نقد کرد اما امروز از شهرداری دفاع می‌کند، این شیوه کار در شورا را نمی‌پذیرم و با این منوال حرف ما اثرگذار نیست.

کوروش یوسفی خاطرنشان کرد: اگر به آرشیو ۶ ماهه شورا سر بزنید، من پاسخ هیچ‌کدام از سؤالاتم را از شهرداری نگرفتم و این شیوه درست نیست.

وی ادامه داد: جلسه بعد از معاون شهردار سؤال دارم و اگر جواب سؤالم را نگیرم، جلسه را ترک می‌کنم.

یوسفی با بیان اینکه نظام پیشنهادات در شهرداری مرده است، اظهار کرد: باید از نیروهای جوان و تحصیلکرده در شهرداری استفاده کنیم.

* گزارش هفتگی

معاون فنی شهردار ساری گفت: در جلسه شورای معاونان دغدغه‌های اعضای شورا بیان شد و شهردار ابلاغ کردند تا تیمی به‌صورت هفتگی گزارش را تهیه کنند.

عباس رشیدی افزود: لکه‌گیری بلوار داراب و دانشجو انجام شد و به‌زودی میدان امام(ره) نیز لکه‌گیری می‌شود و تمام مسیرهای منتهی به ساعت به غیر از انقلاب و قارن آسفالت می‌شوند.

* تعداد جلسات شورا کافی نیست

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شهرداری هرکاری دلش می‌خواهد می‌کند، گفت: شورای شهر ساری تاکنون تنها ۲۰ جلسه برگزار کرده و این تعداد جلسه کافی نیست.

اسفندیار عشوری خواستار پیگیری شورا و شهرداری نسبت به قرارداد 6.5 میلیارد تومانی شد که به یک پیمانکار دسته دوم ۲ میلیارد تومان واگذار شده است و در صورتی که ارزش واقعی این قرارداد کمتر از ۳ میلیارد تومان است و این پیمانکار نیز قبل از مزایده انتخاب شده بود.

وی با عنوان اینکه در ساری عملاً شورای شهری وجود ندارد و شهرداری تام‌الاختیار است، گفت: در صورت عدم پاسخگویی شهرداری، اسناد و مدارک تخلفات شهرداری را در جلسات آتی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.602 seconds.