.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ثبت آثار و خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگی در مازندران
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: آثار و خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگی در مازندران و گلستان و کشور را ثبت خواهیم کرد.

به گزارش شمال نیوز، سردار عبدالله ملکی ظهر امروز در همایش فرماندهان، امیران و پیشکسوتان دفاع مقدس در ارتش مازندران که در باشگاه برق منطقه‌ای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی این همایش برگزار شد که با همکاری مسؤول بازنشستگان یگان‌های سپاه بود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش تکریم از دلاوران و پیشکسوتان نیروهای مسلح است که بهانه‌ای برای دیدار آنها بود و همچنین تقدیر از نویسندگان و اهل قلم که بخوبی قلم می‌زنند نیز در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه آثار و خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگی در مازندران را ثبت خواهیم کرد، افزود: تاکنون فقط تعداد محدودی از خاطرات جنگی پیشکسوتان را جمع‌آوری کردیم، در حالی‌ که ما 7 هزار پیشکسوت داریم و هنوز به بسیاری از آثار و خاطرات دست پیدا نکردیم، پس از بررسی‌های لازم تعداد دیگری نیز شناسایی شدند که باید با تلاش این راه را ادامه دهیم.

ملکی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که کارنامه رزمندگان یگان‌های مختلف را جمع‌آوری کنیم که عملکرد عملیاتی و یگانی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی در حوزه کاری ما است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 850 شهید ارتشی در استان مازندران داریم که از افتخارات مازندران محسوب می‌شوند، افزود: باید قدر این شهدا را دانسته و یادواره‌های زیادی برگزار کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: تاکنون 11 جلد کتاب خاطرات چاپ شده و بخش دیگری نیز در حال چاپ شدن است.

ملکی یادآور شد: هزار و 632 آزاده و 2 هزار و 950 جانباز در استان داریم که برآن هستیم در یک کار مشترک خاطرات آنها را نیز جمع‌آوری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دلاورمردان این سرزمین که در دوره دفاع مقدس حماسه‌آفریدند باید به همه معرفی شوند، خاطرنشان کرد: چرا که دردهای زیادی وجود دارد که اقدامات زیادی برای بیان کردن این دردها انجام دادیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار مازندران تصریح کرد: جلسه فرهنگی در حوزه دفاع مقدس با افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس انجام شد ولی هنوز کار محتوایی آن تمام نشده که قرار است با حضور عموم و دستگاه‌های مربوط بازدید انجام شود و مردم نیز باید نقش ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و مسؤولان زحمت‌کش را بدانند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.854 seconds.