.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناپدید شدن سعید مرتضوی

انتخاب خبر: سعید مرتضوی، رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی و دادستان سابق تهران «ناپدید» شده است و مقام‌های قضائی ایران نمی‌توانند او را برای اجرای حکم حبس پیدا کنند. این مسئله با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است.

دیده‌بان حقوق بشر از اجرا نشدن حکم زندان سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و رئیس سازمان تامین اجتماعی در دولت محمود احمدی نژاد، انتقاد کرد. این سازمان مدافع حقوق بشر با انتشار گزارشی که شنبه ۲۵ فروردین منتشر شد اعلام کرد: «ظاهراً برای حکومت جمهوری اسلامی ایران، کسانی همچون نرگس محمدی که برای لغو حکم اعدام فعالیت می‌کنند، خطرناک تر از کسانی همچون سعید مرتضوی دادستان اسبق تهران هستند که در اعتراضات سال ۸۸ در زندان کهریزک مرتکب جنایاتی شده است.»

دیده بان حقوق بشر در این گزارش افزود: «سعید مرتضوی به رغم دریافت حکم رسمی زندان، هنوز آزادانه به زندگی عادی خویش مشغول است و محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در آخرین سخنان خود گفته است حکم بازداشت او صادر شده اما هنوز او را پیدا نکرده ایم!» دیده بان حقوق بشر اعلام کرد این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در بازداشت‌های خودسرانه بدنام است و به راحتی فعالان سیاسی و مدنی را بازداشت می‌کند.

این نهاد حقوق بشری در گزارش خود آورده است که حکم دوسال زندان سعید مرتضوی که اجرایی هم نمی‌شود فقط مربوط به نقش او در بازداشتگاه کهریزک است که به کشته شدن تعدادی از جوانان معترض منجر شد. مرتضوی محکومیت جداگانه در ارتباط با جرایم مالی دارد.

رضا جعفری،‌ یکی از وکلای سعید مرتضوی در پرونده تأمین اجتماعی شنبه ۲۵ فروردین به خبرگزاری «تسنیم» درباره وضعیت موکلش گفت که «پنج، شش ماه است از مرتضوی بی‌اطلاع هستم و حتی ارتباط تلفنی هم با یکدیگر نداشتیم».

"اعتماد" به نقل از نعمت احمدی، حقوقدان می‌نویسد: «وقتی قوه قضاییه ما با اقتدار جنایتکاری مانند عبدالمالک ریگی را در آسمان دستگیر می‌کند و در عین حال برای بازداشت فردی چون مرتضوی که پرونده او امروز حساسیت ملی را برانگیخته دلایلی اینچنینی را می‌شنویم،...»

نعمت احمدی همچنین درباره مرتضوی گفته است: «اخیرا تصویری از مرتضوی در بازار آهن تهران منتشر شده و ظاهرا ایشان در حال فعالیت‌های اقتصادی به سر می‌برد.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.689 seconds.